Weekend

Helgen har tillbringats med fröken Hjort. Jag drog till Göteborg efter tvättiden i lördags. Hämtade Hjortis på Backaplan. Jag tänkte fixa min soffa från Chili, eftersom de sa att den skulle komma in v.35, men nehejdå, nu var det helt plötsligt v.48 den kommer in, så nu får jag ta mig en funderare...

Vi shoppade loss lite och sedan käkade vi lunch och tog en kaffe innan vi drog till MediaMarkt och IKEA. På IKEA fick jag handlat min bokhylla o mina tavellister - äntligen! Dock känns det som att pengarna tryter denna månad, speciellt med tanke på att jag får halv lön den 25:e... Men det ordnar sig :) Jag har inte riktigt lyckats stabilisera min ekonomi än efter flytten och de dubbla hyrorna i sommar.

Efter shoppingrundan var både Hjortis och jag helt slut. Så vi for till Uddevalla, handlade mat på Willys och sedan åkte vi hem till mig och lagade gooooomat! Hjortis kan det där med mat hon! Fläskfilé i gorgonzolasås med klyftpotatis och sallad. Mums! Och såklart ett (flera...) glas vin till det :) Sedan såg vi på skräckfilm - den var rätt ok; Barnhemmet. Vid 2 gav vi upp, då gick vi och la oss :)

Söndagen var en slö- och slappdag, precis som söndagar brukar vara. Jag skjutsade Hjort till gbg och fick samtidigt handlat på Biltema - några matlådor och en receptbok. Handla handla handla. Det står handla i pannan på mig.. Och nu har jag sett hur min söta Hjortan bor hos sin inneboende. Jag håller med dig vännen!

Jag jävlades med IKEA-hyllan igår, men fyfan vad fint det blev. Så fint så jag inte vet om jag vill ha min stackars Billy Bokhylla uppe längre, men en ommöblering kanske får duga...

Kommentarer
Postat av: Elin

vad roligt att det blev bra med hyllan :)

2010-09-07 @ 20:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0