Söndagseftermiddag

Så var det alltså redan söndag igen.

Helgen har bjudit på mys och kärlek. Jag har även lärt mig att jag inte ska försöka mig på att laga mat och baka när jag är vrålhungrig och inte ätit på över 8 timmar. Jag blir rätt grinig och kinkig... (förlåt)

Jag bjöd hjärtat på pizza (hemgjord) i fredags. Dom blev efter alla omständigheter riktigt lyckade! Jag bakade även en kladdkaka, som jag för en gångs skull lyckades med :)

Gårdagen bjöd på en mysig promenad i höstvädret. Vi fick genom får-hagen, och min söta karl gick runt och bräkade för att locka till sig fåren så han skulle kunna klappa dom. Dom var livrädda! Ett får fick han klappa, men det var det. Sedan fortsatte vi promenaden, och kom till sist tillbaka till fårhagen, då han försökte på nytt. Han bäade mer än fåren :) Min älskling!

Vi tog oss sedan en premiärtur ut till Torp! Det kändes precis som hemma tyckte jag. Birsta-aktigt. Helt ok :) Jag hittade mig en fin kalender, så nu kan jag fylla i alla uppdrag och äventyr jag ska på :)

Lördagen fortsatte med lunch, diskning, mys framför tvn och tacos! Mums :) Och filmen MacGruber (några skratt bjöd den allt på, men jag kommer inte se den igen). Efter filmen såg vi Parlamentet, något slags valspecialavsnitt, vilket var helt sjut roligt!

"Betygssystemet i Sverige är alldeles för krångligt... Jag menar, MVG, IG, VG... Min son fick GI för att han var för tjock" . Så jävla kul!

Talar nog för oss båda när jag säger att man slocknade!

Söndagen har inte bjudit på alltför mycket spännande. Mysfrukost (ur mitt synsätt), en skogspromenad och sedan skjutsade jag ner hjärtat till tåget. Jag saknar honom innan jag ens hunnit säga hej då!

Sedan har jag gjort mitt för att få ett bättre Sverige. Jag ska nog se lite på valvakan ikväll, om jag inte slår på en av de nya filmerna jag har införskaffat mig. Synd bara att jag inte får till Surroundsystemet...


Diska, städa, plocka in tvätten, sitta en stund på balkongen (?), bära ned saker i förrådet (?) (som min sötnos hjälpte mig att tömma idag!), valvakan/film.

Hur ser er söndag ut?



Jag har verkligen hittat min själsfrände. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0