Cactus

Har fått väldans mycket beröm denna veckan. Eller väldans och väldans, det har känts som mycket eftersom det behövts som mest den här veckan.

Patient 1, 30-årig tjej. Missfärgningar.
"Du är den bäästa tandhygienisten jag gått hos! Jag har gått hos så många när jag har flyttat runt, men du är den bäästa jag haft! Det var ingenting som gjorde ont och allt var så bra! Tack!" Oj tänkte jag, jag gjorde ju inte så mycket och kände mig mest bara allmänt nedstämd och såg ut som ett mongo.

Patient 2, en väldigt gammal tant. Helprotes + delprotes.
Fick veta av Ingela efteråt att tanten stannat i receptionen och påtalat att jag var den bäästa tandhygienisten hon någonsin varit hos. Ej heller här gjorde jag så mycket tyckte jag, men något bra måste jag gjort. Och tanten var ändå över 80 år, så hon måste ju träffat ganska många?

Jag sög åt mig som en svamp. Jag skriver berömmet här bara för att det är skoj att läsa om ett tag framöver. Jag blir glad över att det finns människor som uppskattar mitt arbetssätt :)

Chefen! Min chef kom in på kliniken imorse med vantar och mössa och såg väldigt frusen ut. Hon sken upp som en sol när hon såg mig, vinkade och sa "Godmorgon! Vilken bra månad du gjorde!" Oj, eh, tack? Gjorde jag? Det var väldigt kul att höra :)



Efter jobbet idag, fredag, träffade jag Jennifer. Vi gick till vårt älskade Cactus och käkade varsin sallad och tjötade! Om allt och inget, om jobb, skvaller, prat om framtiden, osv osv osv. Himlans trevligt, som vanligt. Min söta söta Jennifer! :) <3



Sitter nu och tittar på Dobidoo. Mumintrollen kommer in där, är det något slags muminmånad eller något? Var ju på Bokmässan i helgen med Hjortis (och därefter gick vi ut på Kingan!) och på mässan var Mumin där... Så, är det något som går?

Kommentarer
Postat av: Frida - blivande mamma

Gud vad härligt med beröm! Det är ju dig jag ska gå till hör jag. Jag som är rädd att gå till tandläkaren. ;)

2010-10-02 @ 19:27:21
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0