Goodbye

Goodbye Good Old Odontologen!

Veckan har bjudit på lägenhetsvisningar, träning, kärlek, tal-skrivande, fika, C-uppsatsredovisningar x 3 dagar, glädjande besked, tårta och vinpimpling. Igår gjorde jag min sista dag på Odontologen tillsammans med mina TH6-or. Sorgligt, men samtidigt så jädra skönt. Kommer inte sakna känslan när man går in i Odontologen. Kommer däremot sakna skolan i sig, samt mina underbara girls från TH6! Säger som Alex: En fika en gång i kvartalet borde vi ju hinna med i alla fall! ;)

Veckans höjdpunkter:

Måndag: En tripp till Uddevalla för att kika på lägenheter, samt en heldag med Jennifer. Det blev hela fem lägenheter vi fick titta på! Galet! I Göteborg har jag inte ens fått komma på EN. När jag gick därifrån var det två stycken jag valde mellan, båda med sina för- och nackdelar. Sedan gick Jennifer och jag bort till den så kallade strandpromenaden och satte oss och åt varsin sallad. Såklart försvann solen bara för det... Men vi hade himla trevligt! Vid 19.35 satte jag mig på en buss hemöver igen, med massvis med beslutsångest.

Tisdag: Ett glädjande besked angående lägenheten jag kom fram till att jag tar om jag får den. JAG FÅR DEN om jag kan lösa ett arbetsgivarintyg! :) Mötte Anna för att skriva tal, som blev väldigt bra! Därefter en fika med Carolina på Centralen, och sist men inte minst träning med min sötnos!

Onsdag: Vi hade vår fruktade C-uppsatsredovisning. Jag tyckte det gick långt över förväntan, och vårt arbete rockar! Däremot blev vi utgrillade av professorn, varför vi av alla? Det blev en trist avslutning på detta helvete. Men då var det gjort i alla fall. Anna och jag läste även upp vårt tal - det gillades!
 
Torsdag: C-uppsatsredovisning dag 2. Vi kände oss som haggor jag och Carolina när vi opponerade, men det måste göras. Sådana grovmissar kan man inte undgå att berätta om - då blir ju faktiskt VI underkända. Kvällen bjöd på träning och mys. Fick även fixat så Josefine kunde skicka iväg ett arbetsgivarintyg till Apartmentbostad.

Gårdagen; fredag: Sista C-uppsatsrevosningsdagen. Eftersom vi gjort vår beskörda del, kunde vi avslappnat sitta och bara lyssna. Professorn bjöd på utsökt tårta - en choklad o en jordgubb. Oerhört goda - jag trodde dom var köpta. Jag kände mig som en hemsk människa. Under den första redovisningen fick jag ett telefonsamtal jag inte kunde ta, men fick ett glädjande röstbrevlådemeddelande. JAG FÅR LÄGENHETEN!! :D Efter dagens slut gick jag till CDI för att skriva ut, och efter ett tag kom Linn o Linda dit. Dom väntade på Emma för en fika - och jag blev tillfrågad om att följa med. Jag var inte sen med att tacka ja! :) Så, fika blev det på Husaren med Emma, Linda och Linn. En oerhört oerhört trevlig avslutning på veckan!! :) Många skratt och fina anekdoter. Är glad över att få höra att det finns människor som tycker det är coolt att jag ska hålla tal - trots att jag är så blyg och tyst. Jag hade förväntat mig - oj, varför ska HON hålla tal? :) Så jag blev himla glad över att höra det! :) Avslutade kvällen på Bolaget - inhandlade en box till mig och Carolina, men tog mig något glas hemma medan jag städade och tittade på Talang. Himlans gott vin! :)

Nu håller jag på att tvätta, ska strax gå och hämta sista omgången tvätt. Sedan blir det frulle! Dagen vet jag inte vad den bjuder på - vad gör man nu när man inte har någonting att plugga? Kvällen bjuder på mat-vin-&-schlager hos Carolina. Fast - jag undrar om det verkligen blir schlager nu när Sverige inte ens är med? (Skandal)



Nåväl. Idag är det 6 dagar kvar till min examen. Det känns som ett skämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0