Åska

Det händer så himla mycket just nu, så jag hinner (läs: prioriterar) inte att blogga!

Vad har då hänt sedan jag bloggade sist?

Uppsatsen skickades in förra torsdagen - en dag innan vår egna satta deadline, samt 4 dagar innan utsatt riktig deadline. Vi jublade och är riktigt nöjda med uppsatsen! (Vi hoppas på att inte få en enda komplettering!)

Fredagen var underbar. Carro och jag tog oss en rejäl shoppingrunda - jag kom hem med massvis med saker som alla gick under temat: Cypern! Därefter hade vi tänkt inhandla Sushi att ha till lördagen, men när solen sken som den gjorde och magen började kurra, så beslutade vi att istället käka Sushi utomhus i solen. Helt underbart! Sedan åkte jag hem och fixade i ordning mig - kvällen bjöd på grillning, öl o sprit hos Johan med Peter. Skittrevligt, asgod mat och ja, jättetrevligt helt enkelt!

Helgen bjöd på bakishet, en tripp till IKEA och andra möbelaffärer med Carolina under lördagen. På kvällen bjöds det på bakismat, och en nedtrippande Carolina som bjöd på sprit.

Sedan hoppar vi lite i händelserna.

Tisdag och onsdag jobbade jag. Jag fick mitt (bättre sent än aldrig, I know) tillfälliga jobbkontrakt som sträcker sig till 30/6. Därefter skriver jag på för en fast anställning! Jag trivs så oerhört på jobbet så det är inte klokt. Alla är så oerhört trevliga och patienterna verkar nöjda och allt känns bara såå jädra bra. Jag har verkligen gjort rätt val! För 3 år sedan när jag började var jag så inställd på att bli tandläkare att jag aldrig hade tänkt att jag skulle bli färdig tandhygienist, men jag är oerhört glad över att jag ändrat uppfattning, det här är SÅ kul! (Det sämsta är lönen, men vad fan, jag får hålla på med något jag verkligen tycker om!!). 
 
Jag har varit och tittade på en lägenhet. Fy sjutton så charmig, jag tror jag vill ha den!

Kvällen bjuder på trevligheter hemma hos Peters chef. Han ska ha en liten inflyttningsfest, och jag fick äran att följa med :)

Kan förövrigt berätta att det åskat hela kvällen igår, samt hela eftermiddagen idag. Inte konstigt att man har huvudvärk. Det mullrar och har sig. Har dock inte sett en enda blixt.

Om två veckor får jag äntligen säga att jag ÄR tandhygienist, inte att jag ska bli!! Efter en bit in i sommaren när jag fått min examen, så kan jag dessutom få säga att jag är Leg. Tandhygienist. Jag tycker det är ganska så snyggt! ;)

Min sommarplanering:
o Veckan efter examen skall jag vara hemma i Timrå, min bror tar även studenten då
o Veckan efter det befinner jag mig med massa drinkar, solandes på en strand på Cypern, Aiya Napa
o Veckan efter det börjar jag jobba mer på riktigt - kommer jobba fram till Gatufestveckan
o Veckan då Gatufesten är kommer jag vara hemma i Timrå
o Efter Gatufestveckan åker jag tillbaka till Göteborg för att arbeta i fyra veckor
o Därefter åker jag hem till Timrå igen för att njuta av tre veckors ledighet innan jag börjar jobba FOR REAL!

o Någonstans under sommarens gång skall jag även ha hunnit flytta

Justja, på måndag ska jag kolla på två ytterligare lägenheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0