Sista praktikdagen, 2/3-10




Igår hade jag min sista praktikdag. Den resulterade i inköpt fika för min skull, ett jättejättegott olivbröd med god ost och någon slags skinkpålägg. Suveränt gott. En kopp kaffe och en apelsin på det så var min 9.30-fika toppen. När klockan närmade sig 12 var det dags att lägga praktikens första anestesi - en mandibular. Jag var inte ens nervös, helt otroligt. Den 19-åriga patienten hade jag träffat på en undersökning några dagar innan inne hos Marie, så jag visste vem det var. Lite bedövningssalva, ett nålstick utan darrande händer, lugnande ord och en fullträff. Anestesin tog med detsamma, och patienten uppgav sig inte ha känt nålsticket ens. Jag tar det som en fullpott! Jag fick dessutom beröm av både tandläkaren, tandsköterskan OCH patienten, som tyckte att jag redan sist hade visat att jag var duktig, därav var han väldigt lugn. Vilken fullpott, det är precis sånt man vill höra sista dagen, självförtroende-boost.

Vid lunchtid fick jag 20 fina tulpaner och ett lycka-till-i-framtiden-kort av "Selmorna" :) Riktigt gulligt, superglädje. Sedan var det bara omdömeslappen kvar att fylla i, och säga hejdå. Jag är riktigt nöjd med min praktiktid, den har varit toppen och gett mig väldigt mycket. Jag hoppas verkligen att jag kommer bli en kalasbra tandhygienist, och att jag får ett toppenjobb som tillåter utveckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0