Hjortis, kom tillbaka!

I onsdags kväll mötte jag upp Hjortis vid tåget! Vi handlade lite på Netto, och kalasade till det med varsin sallad köpt från pizzerian här i området. Smaskens. Vi surrade och kikade lite på tv, innan vi båda slocknade efter en hektisk dag.

Torsdagen bjöd på väldans mycket shopping :) Både Elin och jag hittade dittan och dattan, och jag föll för ett par skor. Pladask. Men det fanns bara 37or, så det blev inget köp. Vi fikade lite för att få upp blodsockret till en stadig nivå, för att orka shoppa lite till! Mot kvällskvisten for vi hem och lagade mat - stekt kycklingfilé, potatisgratäng, sallad och vitlöks-mango-chutney-sås. Mumma! Vi kikade även på Timrås första slutspelsmatch för i år, vilken slutade i katastrof. 1-0 till HV i matcher.
Jag fick mig även ett mycket trevligt, oväntat, chockerande och nervöst samtal inne på Cubus!

Fredagen började i skolan för min del. Patienter. Jag for sedan in till staden för att möta upp Hjortis för lite mer shopping, nu mer mot Avenyn. Innan hon kom, gick jag in på skoaffären som hade mina skor (haha notera att jag kallar dom mina). Dom hade (o)lyckligtvis storlek 36, och dom satt som smäck. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, så jädra snygga! Några korta sekunder därefter gick jag ut ur affären med en påse innehållande mina skor för 999 kr. Men det var ju kärlek?! Vi shoppade lite, och fikade återigen för att höja upp blodsockret för att orka mer shopping :) Vi avslutade stadsrundan med 4-gott, vi kom båda ut med varsin påse, smaskens :) Vi for sedan hem och fixade i ordning oss inför kvällens After Work. Vi var en smula sega Hjortis och jag, så när vi kom fanns det nästan ingen mat kvar, men vi fick nog den godaste maten i alla fall, så vi klarade oss ;) Vi käkade i baren, det var lite mysigt! Vi drack öl och vin, och bytte sedan till ett bord. Sällskap fick vi också efter ett tag, av Peter :) Så vi fortsatte med några öl och vin till, samt shots och varsin drink! Jag gillart! Vi hade nog kunnat fortsätta ut, det var en himla bra stämning på partymoodet! Men vi begav oss hem och såg på Bröllopsduellen och käkade lite chips och godis istället!

Lördagen sov vi ut på :) Klev upp vid halv elva, segade på, for sedan iväg till Backaplan för att shoppa lite där istället. Vi var in på Bolaget först och inhandlade dricka inför kvällens festande. Sedan vandrade vi vidare till Emmaus - SecondHand - där vi hittade varsin jacka som dock var i fel storlek för båda två. Jag hörde någon komma smygande och säga, "men är det Ida?", så jag fick mig ett kärt återseende av Rebecka från klassen! Lika söt och trevlig som alltid! :) Hjortan och jag kom ut fårn Emmaus med lite böcker i alla fall. På vägen till Emmaus råkade vi lägga märke till en glasskiosk, så vi var såklart tvungna att gå tillbaka för att smaska i oss varsin glass ;) Gott som attan var det! Sedan gick vi och kikade i lite affärer, för att sedan avsluta med matshopping på Coop. Hem för att laga gomiddag - Hjortans recept är topnotch! Vi dukade upp för finmiddag med vinet på luftning (jag har lärt mig av sötnöten att det är så man ska göra ;) hon är så söt!). Vi käkade, drack gott och påbörjade vårt fixande inför kvällen. På med lite P3 star, och uppladdning.

Kvällen bjöd först på lite "förkrök" ute i Majorna hemma hos Peters arbetskamrat Helena. (Snacka om att jag vill ha en sån lägenhet i ett sånt område.. To die for!) Kring halv två stod vi och köade in till Sticky Fingers ;) Där blev det öl/cider, dans (jaa Hjortis, jag lovar att lyssna mer på din musik så jag kan släppa loss! ;) Det var faktiskt skoj!), hotshots (MUMS! Det kommer bli min och Hjortis paraddryck hädanefter!), mer dans, ännu mera dans, och ett avslut strax innan fyra. Då gick vi till Donken och handlade nattamat ;) Sedan tog vi en taxi hem (och det är ett under att vi överlevde...). Vi somnade nog inte förrän 5, det var minsann längesedan! Underbar kväll :)

Söndagsmorgonen. Upp 10 för att äta lite och packa ihop Hjortans saker. Sedan åt vi lunch och åkte mot tågcentralen. Himlans trist! Vi tog varsin islatte på Centralen innan tåget skulle gå. Jag lämnade av Hjortis och åkte iväg till skolan för att ha patienter. Sedan avslutades kvällen ute i Kortedala :)

Det har varit heelt supernice att ha haft dig här sötnosen! :) Jag hoppas du kommer ner snart igen ;) Och vi ses ju nästa vecka också, eftersom jag åker hem för lite "påskledigt" då :D I like! Då ska vi ut och skaka rumpa ;D Tack för besöket! Love you! :) (Det blev supertomt här utan dig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0