Så mycket som händer!

Tisdagen var inte nådig. Klev upp kring 4 för att hinna med första bussen till Centralstationen, för att därifrån ta bussen till Uddevalla. Det var kontraktsskrivning som stod på tapeten. Jag var lite tidig, och som tur var så var bovärden också det, så då hann jag med allt utan att ens behöva stressa. När jag kom in i lägenheten igen, så kände jag på en gång hur rätt jag valt!! Den är sååå fin!! Den är stor, ljus och har ett fantastiskt läge! Den var större och finare än jag minns det, vilket är oerhört positivt! Jag har till och med egen parkeringsplats - så nu blev jag ännu mer sugen på att skaffa bil!! Men det får vänta till min ekonomi är något stadigare... Har en asbra hyra, kan välja till tvätt- och diskmaskin om jag vill, och livet känns fantastiskt ;)

Efter lägenheten så väntade jobb hela dagen lång. Gick förvånansvärt bra med tröttheten, men jag hade bara "jobbiga" patienter. Eller mer besvärliga kanske man skulle kunna kalla det? Tur jag har härliga arbetskamrater.

Jag fick gå hem tidigare än tänkt, eftersom sista patienten hade avbokat. Skönt! Sådant lyx kommer man inte ha sedan! Jag åkte i alla fall ut till Kortedala och tränade med min älskling. Sedan satt vi på balkongen och mös med varsin öl. Har ni smakat Pripps blå:s folköl med flädersmak? SÅ GOD! Vilken njutning, och vilken kväll! Klockan 22 däckade jag i Peters säng, jösses vad tröttheten kom smygande...



Och vad beträffar onsdagen då? Jo, igår parkhängde vi (jag, Carro och Linn). Carro och jag åt sushi - namnam - och Linn avnjöt en islatte med en muffins. Vi hade himlans trevligt, surrade om allt och ingenting. Sådär ska livet vara! ;) Fick en oerhört fin examenspresent av Linn! Hänglyktor till min balkong! Känner mig dock dum som inte handlat något tillbaka, har inte ens kommit så långt i tanken, speciellt inte när varken jag eller Carro har tänkt på det. Och förresten, vilket underbart väder!

Efter parkhänget gick jag runt i lite affärer med Linn. Vill ha, vill ha, vill ha!

Sedan åkte jag hem och epilerade benen (haha). Jag måste bara säga att jag MÅSTE köpa en epilator, det måste vara världens bästa uppfinning. Jag provade vaxa benen för en vecka sedan, men fanimej vilken tid det tar! Carolina gick och köpte en epi när hon var i Sthlm, så jag fick prova den, och det är fantastiskt! Dock gör det svinigt ont, men det är det lätt värt! Jag lyckades även städa badrummet.

Sedan väntade BIO! SATC 2! Något fjantig vissa stunder, men det är trots allt lyckopiller oavsett! Jag tyckte den var bra :) Jag måste köpa SATC-boxen! Den SKA infinna sig i mitt hushåll framöver!

Efter bion gick jag, Carro och Anna till the Queens och tog oss varsina glas. Det slutade med 3 glas (rött, vitt och en öl för min del) och pommes! Massa tjöt och en fantastisk kväll måste jag säga!!


Dagen (3/6) bjuder på städning. Jag har lite huvudvärk så det kanske inte kommer gå lika effektivit som tänkt. Skulle även behöva ringa lite samtal. Tvättar gör jag också. Sedan kring 14-15 räknar jag med att sitta på ett tåg till Uddevalla där jag ska möta upp mina föräldrar och min bror så vi kan lämna av lite saker i min nya lägenhet!

Sedan vet jag inte alls vad dagen erbjuder!


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad härligt med nytt boende :) vad snabbt det gick att få nyckeln. Eller så är det jag som inte hänger med ;)

2010-06-03 @ 10:22:26
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0