Examen, 2010-06-04

Examensdagen 2010-06-04, helt magiskt!

Dagen började klockan 8. Pappa gick upp och kokade kaffe, och jag hoppade in i duschen för att göra mig i ordning. Det blev lite frukost och öppnande av examenspresenter. Av Tommy fick jag pengar till Cypernresan - växlade och klara! Tack! Av mamma o pappa fick jag jättefina silversmycken, en SodaStream som jag pratat om såå himla länge och den klockrenaste av de alla - en flaska med mitt namn ingraverat, samt datum för examen samt ordet "MUNSKÖLJ" längst ned. Såå fin. TACK! :)

Därefter gick mamma och jag till bussen - jag skulle infinna mig i skolan vid 10.30. Mamma gick till bilen och jag hoppade på bussen. Det var en nervös färd till skolan - konstigt? Neej. I skolan möttes jag av fina tandläkare, tandhygienister och tandtekniker. Jag och min klass satte oss vid ett gemensamt bort och drack skumpa och åt smörgåstårta - förövrigt jättefint ordnat av OF! Tack!

Vi surrade och pratade och tog kort och skrattade! Sedan gick Anna o jag iväg en sväng med bultande hjärtan. Kring 12 började vi röra oss mot vagnen hela klassen. Vi hoppade av vid Vasaplatsen och gick mot Göteborgs Universitets Aula vid Lejontrappan, jättejättefin byggnad! Träffade lite föräldrar till diverse klasskamrater, och till sist kom min familj och Peter! :)

Examenscermonin inleddes klockan 13 med samling av föräldrarna först och därefter intåg av alla tre avgångsklasser, med tandläkarna först, därefter vi tandhygienister och sist tandtekniker. Det var en oerhört fin ceremoni. Alla avgångsklasser ropades upp på den stora scenen. När det var vår tur samlades vi där uppe, och ett tacktal hölls av Lena Krok. Därefter ropades våra namn upp en efter en, och vi fick mottaga en jättefin röd ros av prefekten Annicka Ekestubbe och vi fick varsin lyckönskning. Därefter kallades vi ner till våra platser igen. Därefter kom ögonblicket; ögonblicket då Anna Porseland och jag blev uppropade för att hålla vårt examenstal!! Jag började talet, och jag måste minst sagt att jag är imponerad över oss båda! Det gick sjukt bra - vi varken svimmade eller stakade oss. Så himlans bra! :) Ett minne för livet!

Ceremonin pågick i två timmar, och därefter tågade vi ut för förfriskningar, gruppfoto och farväl till vissa av oss.

Mamma, pappa, bror, Peter o jag gick sedan uppför Avenyn och tog oss varsin glass i solskenet innan middag. 17.00 hade vi bokat bort på Vino Pasta Due, där vi avnjöt en utsökt middag på uteserveringen i solskenet!

Vi tog oss sedan en promenad tillbaka längs Avenyn, bort till Kungsportsplatsen, där mamma, pappa o bror åkte hem, medan jag och Peter satte oss i en av parkerna och drack champagne och surrade (champagnen som uteblev under studenten, den fick jag roligt nog igen på examen! ;)). Vi mötte därefter upp klassen på VasaViktoria för en oerhört trevlig middag/drink/syrr-kväll som avslutades med utgång på Avenyn! Dit vi skulle gå hade dock information uteblivit om att det samtidigt pågick en studentfest där, men vi tänkte att det spelar ingen roll - men tro mig, det gjorde det. Sjukligt pinsamma var dom! Så vi beslöt att gå någon annanstans. Dock droppade mer än hälften av gänget av under bytet, så det återstod jag, Anna, Alex, Alex kompis, Mikaela, Farzan och Jenny. Vi hamnade på Push! och dansade in mot småtimmarna! :)


Vi fick en fantastisk dag och kväll, med underbart fint och varmt väder, en fin ceremoni, ett avklarat tacktal, finmiddag och en grym natt! :) NU kan jag stolt säga att jag är tandhygienist! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0