Utnyttjar väntandet

Sitter o väntar på att ta mig ut i regnet. Jag upptäckte att bussarna ned till stan bara går en gång i timmen på söndagar. Har man blivit bortskämd i Göteborg, eller vad är det frågan om när man förväntar sig att bussarna i en mindre stad skall gå precis lika ofta som i storstaden? Som tur är tar det max 15 minuter ned till Centralen (där även jobbet kommer vara sedan), så jag tycker inte att jag har rätt att klaga om man jämför med både Timrå o Göteborg.

Sitter och tittar ut över min balkong. Det spöregnar ute. Jag hittade mitt paraply som tur är. Men inte mina tygskor som jag har sett alla dagar denna vecka i en kasse, men nu när jag ska ha dom så har dom mystiskt försvunnit? Typiskt...

Jag lovade ju att berätta om min första arbetsvecka - som nu har blivit till fler veckor. Den första riktiga arbetsveckan var väldigt bra - precis som alla andra veckor. Mycket tack vare underbara arbetskamrater, och även härliga patienter. Det känns som det var minst ett år sedan man satt i skolbänken (vilket är tråkigt, då det inte ens gått 2 månader sedan examen än...). Jag har nu fått lön för mödan, då första riktiga tandhygienistlönen trillade in så fint på kontot igår. Nöjd? Ja, i jämförelse med CSN-pengarna, men klart att några hundralappar (läs: tusenlappar) till i månaden inte hade skadat. Tandläkare var det jag skulle bli, det är det jag jämför med!

Nu har jag gjort min beskörda del i bloggandet. Jag har bockat av två punkter till.

O Min första riktiga arbetsvecka - Check
O Min andra riktiga arbetsvecka - Check

Inte de mest intressanta sakerna, men jag skriver som sagt för min egen skull :)

Nästa update: Cypernresan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0