Måndag-Tisdag 28-29/12-09

Måste försöka skriva ned så mycket jag minns när min dagbok inte riktigt fungerar just nu. Det är lätt att låta bloggen vila när man är hemma och bara njuter.

I måndags var jag iväg med mamma till staden. Vi hamnade först på Forex där jag växlade pengar till vår efterlängtade Londonresa! Därefter tog vi oss en tripp till Hus och Hem där jag inhandlade Plommis inflyttningspresent. Därefter tog vi vår traditionsenliga hemvändarsväng till Fyndlagret. Vi inhandlade böcker som vi alltid gör. Fick ihop 10 pocket för 100 kronor. Jag älskar det :) Vi tog även en sväng till Skopunkten, men vi hittade ingenting som föll oss i smaken, så det fick bli en tur hem igen för att äta lite IKEA-pizza :)

Kvällen avslutades hemma hos Plommis med lite spel med girlsen - Sverigespelet och Pictionary (?). Det var riktigt trevligt. Det blev även lite planering inför nyår. SMS.

Tisdagen ägnades åt lite segande. En promenad i kylan med mamma, himla skönt. Lite läsning av min nuvarande bok. På kvällen hade mamma och jag tänkt gå på bio - Luftslottet som sprängdes. Så vi åkte in till staden när klockan var strax efter fem. Svinigt kallt var det. När vi kom in till biografen, såg vi att det endast fanns fyra platser kvar. Jaha. Men vi chansar i alla fall, tänkte vi. När vi kom fram fick vi höra att det var två platser kvar - allra längst fram. Nej tack. Så vi gick snopna därifrån utan att ha sett filmen. Det har nog aldrig hänt i den här staden innan för mig. Filmen har ju ändå gått i över en månad. Men men. Vi fick bege oss ut i kylan igen, och tog en sväng på IKEA istället :) Mysigt det också. Sedan såg vi på TV på kvällen :) Undra om det inte var den här kvällen vi såg Mamma Mia! förresten. Det var det nog :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0