Kniven mot Strupen

Tack vare min pojkvän har jag fått upp ögonen för Kniven mot strupen. Kan helt ärligt säga att jag snabbt zappade förbi programmet när jag först kikade på det. Det verkade vara en riktigt dålig kopia av Hell's kitchen eller dylikt. Nu tycker jag att det är riktigt trevligt att titta på, och sitter för tillfället och nördar det på TV3 play.

Jag tycker det är skrämmande att det överhuvud taget finns "utbildade" (?) kockar som kan stå för halvfabrikat. Jag trodde att man blev kock för att man älskar att laga mat. Till och med jag använder mindre halvfabrikat än vad kockarna från dessa program gör. Skrämmande. Och vad är det med allt skylla ifrån sig? Snälla stå för det ni gör åtminstone.

Den bästa kommentaren är nog: "Jag äter inte den maten själv för jag tycker det är äckligt". Smart. Hur kan man då tro att gästerna tycker att det är gott? Varför tror man då att man inte har något folk? Kanske för att maten är äcklig? Jag vet inte? Jiiisses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0