1a praktikdagen

Helgen är förbi ännu en gång. Har haft en helt fantastisk helg.

Stack till my handsome man på lördagkväll. Vi lagade lite middag, kikade lite tv och bara mös. Igår, söndag, var det dags för gymintro. Peter hade sin före mig, så jag gottade mig lite i sängen och dess värme, gjorde lite frukost och gick upp till gymmet en timme senare än honom. Det var givande, allt tog fruktansvärt mycket mer. Toppen! Och nu har jag dessutom ett gymschema, helt kalasbra. Han var väldigt bra han som hade introduktionen. Han lyssnade, förklarade och var bara allmänt bra. (Träningsvärken har allt kommit smygande under dagen.) Sedan gick jag och handlade. Lite matlagning igen - en asgod kycklingwok, tv-tittande och mys. Min sötnos hade nog vaknat på en himlans gosig sida. Me like :)

Jaa, idag då. 1a praktikdagen. Dagen började kl 7 imorsen hemma hos Peter. Vill vill vill inte gå upp skrek min kropp. Men upp fick jag gå, och åkte sedan hem och sov en timme till - shame on me. Halv tolv började min praktik. Marie - min TH som jag följer - var lika trevlig i verkligheten som över telefonen. En bra första dag som dock bara inneburit en massa nya intryck samt suttit och tittat på. Men hon verkar toppen, och det lät som hon framöver kunde komma att fråga om jag själv vill ha patienten :) Så det blir nog en toppenpraktik. De övriga på Selmakliniken verkade också väldigt trevliga. Det kändes mycket skumt att komma hem halv 8. Imorgon är det tidig dag: 06,45-14,15. Skönt med lite variation :)

Nu ska jag fortsätta se Outsiders. Elallergi. Psykiskt? Eller faktiskt på riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0