Snabbt och smidigt

Känner att det är roligast att uppdatera om det smaskiga som hänt, och inte allt släntrian(?)mässigt man alltid skriver om. Har ju varit fruktansvärt dålig uppdatering här i sommar. Men jag har haft semester :)

O Gatufestveckan

Gatufestveckan ja, andra veckan denna sommaren som jag var hemma i Timrå. Full fart hela veckan. Dagarna innan GF bjöd på lite besök hos nära och kära, löpturer i skogen med mammsen, matlagning, ta-igen-sig-tid, myskvällar med familjen, besök hos Johanna osv osv. Även en liten titt inne på Peugeot-center. Och Fyndlagret - standard när man kommer hem! :)

Gatufestdagarna var himlans roliga. Jag gick alla dagar :) Förfest hos Malin och Isa. LAGOM mycket alkohol - jag minns allt, hade jävligt kul och mådde bra dagarna efter! Precis som det ska vara! The Ark var det bästa bandet jag såg - dom utlovar alltid en topnotchkväll. Man blir aldrig besviken på dom! :) Fick mig några kära återseenden också vilket alltid är trevligt. :) Det är ju nästan hela grejen med GF, att lyssna på bra musik om sommarkvällarna, och att träffa gamla goda människor!

Festen så som hemmavistelsen var över alldeles för snabbt.

Men innan jag åkte hade jag bestämt mig för att ta nästa steg i "vuxen-livet".



O FLYTTEN

När jag kom tillbaka från Gatufesten väntade en fullspäckad vecka med jobb, flyttpackning och flytt. Kan säga att jag stressade som en jädra galning den veckan! Som tur var jobbade jag bara halvdagar, men man var ju inte hemma förrän 5 om kvällarna ändå, och då var det bara till att packa ihop sitt liv, vilket gick toppen de första dagarna - då var det mest bara förväntansfullt.

Måndagen och tisdagen spenderades tillsammans med Peter ute på IKEA Bäckebol. Herregud. Måndagen var vi där alldeles för sent så jag hann inte göra något av allt jag hade tänkt mig. Så där försvann en dag. Tisdagen fick jag dock handlat ALLT - allt som fanns i alla fall (balkongmöbler saknades samt några tavellister). Fick också fixat med transport till Uddevalla. Sedan efter IKEA-besöket var det bara till att åka hem och packa igen. Onsdagen ägnade jag väntades i Uddevalla-lägenheten på att IKEA skulle komma med mina saker. De ringde och sa att de skulle vara framme kring halv fem. Kom dom? Nej. Halv sju var de framme... Lagom glad vad jag... Torsdagen, dagen innan flytten... Herregud, jag höll verkligen på att slita håret av mig! Jag träffade Peter, och oj vad han fick stå ut med en stressad och grinig flickvän - stackarn. Vi köpte flyttmat - Pizza, och åkte hem till mig och packade ihop det sista. Det tog mig hela kvällen! Utan en lugnande Peter hade det aldrig gått. Men oj vad han fick stå ut... Men så fort stressen lagt sig blev jag mitt vanliga jag igen. Och jag hade lyckats rätt bra med att packa ihop mitt liv.

Fredagen, 16/7, var också himlans stressig. Iväg till jobbet, där jag fick reda på att jag hade en patient och därefter bara återbud. Jag hade suttit dagen innan och ringt patienter utan att få in någon. Så Ingalill på jobbet tyckte att jag skulle ringa bossen och höra om det var ok att åka hem lite tidigare (jag slutade trots allt tolv denna dagen). Sagt och gjort och jag var hemma klockan 13. Himla tur också eftersom flyttfirman ringde och ville ändra tiden till en tidigare tid. Allt klaffade så jädra bra. Flyttfirman kom dit och packade allt och jag STRESSADE iväg till Uddevallabussen och hann PRECIS med den! Alldeles genomsvettig och andfådd satte jag mig på bussen och åkte till Uddevalla. När jag väl var i Uddevalla hann jag PRECIS med bussen som skulle ta mig till lägenheten. Väl uppe vid lägenheten så hade flyttfirman PRECIS kommit! På 20 minuter hade de burit upp hela mitt liv till den nya lägenheten. Sedan begav jag mig till Göteborg igen där jag skulle träffa Carolina för en Sushi-kväll i Slottsskogen. Sagt och gjort. Massa sushi, massa vin. Peter kom också, och det blev en toppenkväll :)

Som sagt, flytten gick bra, förutom strul med GBG-företaget som hade hand om min lägenhet där, vilka hade tagit mina nycklar utan lov.



O Utgång med Carolina och Jennifer!

Dagen efter flytten blev jag tvungen att åka ut till gamla lägenheten och hämta nycklarna, eftersom flyttfirman även skulle städa åt mig. Det blev jättesnyggt städat. Sedan blev jag tvungen att åka ut med de nycklarna ut till ett läskigt ställe där MedicHus håller till. Sagt och gjort. Tur jag hade Peter med mig. Sedan var vi ut och käkade jag och Peter. Därefter begav vi oss hemöver, för på kvällen vankades det pizza, vin och utgång med Carolina och Jennifer. En helt galen kväll. Vi tillbringade första delen av kvällen ute i Carolinas place, ute på gräsmattan, ända tills det började regna. Då gick vi in till Carolinas tomma lägenhet. När klockan närmade sig halv två kom vi på att vi måste bestämma oss om vi ska ut eller inte! Klart vi skulle ut, Gretas hade ju öppet till fyra! Så vi åkte in till stan och gick in på Gretas (en gayklubb för den som inte är bekant med detta namn). Fyfaen vad vi hade kul! Vi dansade och sjöng som fan tills stället stängde kl. 04.00. Jag fick ragg av en tjej, och dansade styrdans (???!!!!) med en kille innan stängning. Skitkul! Sedan bestämde vi oss för att vi skulle gå till Donken och käka lite nattamat. Sagt och gjort :) Där fick jag ragg av en kille som absoluuut absoluuut ville bjuda mig på en hamburgare. Jaja, efter mycket tjat så fick han det. Tur han var söt annars hade jag nog bara blivit äcklad! Man blir lite smickrad :) Men jag har redan hittat min drömprins, så han blev dissad ganska snabbt! Vi käkade mat och sedan kom Jennifer på att hon måste åka hem - då var klockan 05.00. Carro och jag tog första spårvagnen ut till Kortedala, och halv sex fick jag ett sms av Peter som undrade vart jag hade tagit vägen. Oops. "Jag är utanför din port". Så, kl. 06.00 somnade jag. Vilken fruktansvärt rolig kväll jag hade - helt oförglömlig!!

Även lustigt att det var den bästa utgången under tre års tid i Göteborg!



O Träff med Peters föräldrar och full rulle på jobbet

Jaa, dagarna efter flytten till Uddevalla spenderades rätt så mycket i Göteborg. Mycket på grund av att Peters föräldrar skulle komma ned och att han sedan skulle följa med de hem till Hofors. Vi grillade och hade det trevligt om kvällarna efter jag slutat jobbet. Mycket trevligt :) Tacos ena kvällen, och invigning av Peters nya grill andra kvällen.

När de hade åkt hem sov jag första natten i lägenheten.



O Inflyttning

Inflyttningen har tagit en väldig tid. Började först att skruva ihop alla IKEA-möbler, och alla som någon gång gjort det, vet hur lång jävla tid det tar! En av mina byråer tog 5 timmar att skruva ihop! Sprang runt som en tok och plockade upp alla kartonger osv. Tyckte verkligen det kändes som en hel evighet. Men nu sitter jag här i min lägenhet som faktiskt ser ganska beboelig ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0