Slut på sötbröddagarna

Nu har jag hunnit vara hemma en sväng igen. 2,5 veckor närmare bestämt :)

Under hemmavistelsen denna gången har jag hunnit med en hel del. Det har dock inte varit något vidare väder, så det har inte blivit en enda tur till Pacwire eller Åstön i år. Himla tråkigt. Men har hunnit med en hel del annat.

Första hela dagen jag var hemma åkte jag och fixade med postväxeln. Därefter åkte vi in till Peugeot-Center och köpte min bil! Under GF-veckan hade jag fixat med lån så att det var klart, och även bestämt vilken bil jag ville ha - som jag surrat om hur länge som helst. Blev uppringd när jag var i Uddevalla och de sa att bilen skulle kunna hämtas när jag kommer hem i augusti. Japp. Jag är nu ägare till en blå Peugeot 206 +. :) Himla fin är den!! Jag älskar att köra den, den är så himlans härlig! :) Vi tog en liten tripp till mormor, men hon var inte hemma. Så fick vänta till kvällen när vi åkte på bilbingo innan jag fick visa upp den :)

Bilbingon resulterade i vinst för både mig, mamma och mormor. Jag och mamma vann på lotter, så det blev bara ätbara saker i vinster, medan mormor slog till med 1500 :- i vinst. Synd att hon inte var ensam om att få bingo, då hade hon vunnit 3000! Men 1500 är inte heller dåligt! :)

Jag har hunnit ta igen mig massvis under hemmavistelsen. Även hunnit med att springa massa gånger i skogen med mamma, inhandlat 36 böcker, haft många många härliga myskvällar med föräldrarna, träffat vännerna, ätit surströmming tre gånger (en gång med familjen, en hos mormor & morfar och en med Plom), hunnit med en pangfest ute i Hårte/Mellanfjärden, hunnit med en kanottur på 2,2 mil med brudarna, Selånger marknad x 2, en stadstur med mammsen, ätit mjukglass, läst massa böcker, otaliga körningar med bilen. Med mera med mera. Det har varit en helt fantastisk semester :)

I onsdags (25/8) bilade jag ned till Göteborg där jag fick träffa min älskling igen. Det kändes knepigt att köra bilen 80 mil ensam, men det gick över förväntan. Körde fel en enda gång - i Hofors skrattretande nog - och annars gick allt finfint. Hittade till och med i Göteborg och ut från Göteborg till Uddevalla.

Hann träffa Peter två snabba kvällar innan han nu idag begav sig utomlands. 2 veckor på Kreta. Önskar såå att jag hade haft pengar och hade kunnat följa med... Faen vad jag kommer sakna honom!!

Fredagen ägnades åt kick-off med jobbet. Vi gick tipspromenad, hade lite Fångarna-på-Fortet, fikade och åkte ut till Fiskebäckskil här i Bohuslän och åt på Brygghuset. Fantastiskt fint och fantastiskt god mat! Jag käkade någon slags Fiskargryta, med en laxbit en torskbit, pilgrimsmussla, blåmusslor och räkor. Helt makalöst gott. Kan ärligt säga att torsken var godast, den bara smälte bort i munnen!! Till efterrätt tog jag hemgjord glass, som också var helt makalöst god!

Hela lördagen gick åt till att först storhandla (!) och därefter sitta i telefonen med både Peter, mamma och pappa, och därefter städning av lägenheten som såg helt katastrofal ut. Men nu ser det ut som om någon bor här igen, och lägenheten börjar faktiskt ta form! Det som saknas är gardiner, soffan jag vill ha samt tavlor och det där lilla extra som ger mysfaktor!

Imorgon är sötbröddagarna över och jag börjar jobba igen. Det ska bli skönt att få lite rutin i vardagen igen, men visst är det skönt att vara ledig! Men hade blivit knäpp av att vara ledig hela tiden.

Tänkte påbörja ett nytt liv imorgon. Precis som om jag var med i ett tv-spel? Knappast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0