10 månader av underbar kärlek

Idag är det den 30:e augusti för den som missat det.
För mig och Peter innebär det 10 månader officiell kärlek.
Jag är lycklig!



Dagen till ära bjöd även på första arbetsdagen efter semestern. Det kändes precis som man aldrig varit därifrån. Förvånande? Nej inte ett dugg. Det är precis så det alltid känns. Vittnar inte det om att semestern var för kort?



Jag uttalade mig även om att jag skulle börja ett nytt liv idag. Måste säga att jag lyckades riktigt bra med första dagen i alla fall.

Klockan ringde klockan 06.00. Vem steg upp utan att snooza? Jo, jag. Pluspoäng till mig som alltid annars ställer klockan så att jag skall kunna snooza minst 30 minuter (vilket jag även hade kunnat göra idag, då jag lätt hinner med alla morgonrutiner om jag kliver upp 06.30). Men det är skönt att ha tid på sig på morgonen... OM man kommer upp vill säga. Får väl se hur länge denna fina rutin håller i sig.

När klockan var 06.45 hade jag sminkat mig, klätt på mig, ätit frukost och slappat lite framför Vakna med the Voice. Då fick jag för mig att jag skulle ställa mig och diska. Det har minsann aldrig hänt förr. Sagt och gjort. 06.55 var all disk diskad. Dock råkade jag krascha en djuptallrik, men vad gör väl det, det blev ju diskat!

Dagen som sådan har flutit på väldigt bra. Har haft lagom mycket att göra hela dagen, och det har inte varit så mycket dötid. Det gillas. Dagarna svischar verkligen bort inom detta yrke.

Efter jobbet skulle jag ta tag i att ringa Länsförsäkringar om att få ändra min bilförsäkring till månadsbetalning istället för halvårs. Vilka har bara telefontid till kl. 16.00? Jo, Länsförsäkringar. Synd för mig som ringde 16.35.

Tog mig även i kragen och satte på mig joggingkläderna och joggingskorna och tog mig en timmes promenad runt Uddevalla stad. Riktigt klar luft och solsken. En riktigt härlig promenad med andra ord.

Nu slår klockan strax 19.00 och jag tänker slå på "Vem vet mest?" på SVT2 och hoppa in i duschen. Sedan tror jag att jag ska unna mig en helkväll framför TVn. Den bjuder trots allt på "Rena Rama Rolf", "Fångarna på Fortet" och "Time Out". Bänka er framför TVn ni också!



Imorgon ska jag in till Göteborg efter jobbet och träffa Hjortis! Jag längtar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0