Pubmed & Scopus

Jag vaknade upp sent idag med, jag måste nog lära mig hur mitt nya mobilalarm fungerar så jag inte stänger av det fast jag tror att jag snoozar. Det blev åtminstone tidigare än igår... Att ha svårt att somna kanske bidrar till att jag lyckas sova så länge?

I vilket fall... Idag är det torsdag. Tiden går alldeles för snabbt just nu! Dels har jag inte alls hunnit plugga så mycket som jag borde ha gjort (
det slår aldrig fel när man är hemma...), och dels så måste jag snart återvända till Göteborg (och som alltid har jag ångest...). Imorgon är det 8 veckor kvar till jag tar min examen! Obeskrivligt, och så himla sjukt! Men innan dess har jag en hel del att göra... Skall skriva ihop mina två fallpresentationer, fixa powerpointpresentationer till dessa, redovisa dem, opponera på två-fyra andra fallpresentationer, skriva klart C-uppsatsen (hujedamej), fixa powerpointpresentation till denna, redovisning inför klassen samt en opponering på ett annat pars C-uppsats. Så, vila blir det inget med! Sista redovisningen i C-uppsatsen sker ju trots allt om bara 7 veckor, och inlämningarna kommer tidigare än så. Så, det är bara till att KÄMPA!

Idag ska Pubmed och Scopus hålla mig sällskap... Två databaser som skall hjälpa mig att hitta vetenskapliga artiklar till mina fallpresentationer. Jag har det tyngsta kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0