Middag, jobb, träning, plugg

Long time, no seen!

Förra fredagen bjöd jag min älskling på middag. Det blev Hjortans specialare :) Vi intog öl, vin och god mat, och hallonmousse till efterrätt! Tror att det gick hem :) Det var en riktigt bra fredag i alla fall!

Resten av helgen bjöd på lugn ute i Kortedala. I like it.

Måndag och jobb!
Första dagen på jobbet skulle man kunna säga! :) Det blev till att kasta sig in i patientverksamhet på första ögonblicket. Sammantaget en mycket bra dag! Jag lovar att jag var trött när jag kom hem klockan 19 på kvällen, efter att ha klivit upp 04.30.

Tisdag och jobb! Andra dagen på jobbet, och jag trivs som fisken i vattnet! Har redan patienter som absolut bara vill gå till mig. Första patienten tyckte vi hade ett sådant bra teamwork, "Jag kommer gärna tillbaka till dig, om det går bra". Himlans spännande. Han hade en tid uppsatt för undersökning om ett år hos en tandläkare, men ville absolut ändra den till mig. Hihi. Andra patienten kom in och uttryckte sig så som "Menar du att du ska ha en och en halv timme på dig?" Jaa, det är så att jag inte gått ut skolan än, så jag får lite längre tid på mig i början. "Ja...Jahaaa...Har du inte gått ut skolan än?" Nej, och det är min andra dag här. "Jaha......Är jag din andra patient också?" Nej, och vi har haft många patienter i skolan med. "Ja, jag bara skämtade".. När halva behandlingen gått uttryckte han sig på ett helt annat vis: "Ja, det är ju ingen tvekan om att du inte kommer bli duktig inom det här yrket, du är redan bra! Du är så lätt på handen!" Senare: "Va? Är du redan klar? Det är ju nästan synd, när det känns så behagligt. Jag somnar nästan här!". I receptionen hade han sedan sagt att "Jaa, alltså jag somnade ju nästan där inne, och det är första gången det är behagligt att gå till tandvården! Du skriver väl upp att jag vill gå tillbaka till henne va!?". Väldigt kul! Receptionisten kom in och sa det till mig sedan, och tyckte det var kul. Sköterskan kom sedan in och sa "Jaa Ida, det ser ut som du får flytta till Uddevalla!". EN RIKTIG PANGDAG! :)
Det stärker ens självförtroende, och gör att det känns ännu mer rätt än innan! Och arbetsplatsen är verkligen kanon, jag TRIVS SÅ BRA! :D Väldigt glad över att höra att jag var ett självklart val också :)

NOG OM DET!

Tisdagkvällen bjöd på träning tillsammans med Peter. Fick en smärre chock när jag tittade på mitt träningskort på gymmet - jag hade inte varit där på nästan en månad! FY SKÄMS! Det var bara till att köra gärnet, inga mesiga viktsänkningar här inte! Det visade sig igår, kan jag säga. Träningsvärk, framförallt i rygg och ben.

Gårdagen bjöd på handledarmöte, C-uppsatsskrivning samt lite plugg. Fick även ett mycket trevligt sms från Jennifer: "Jag har en lägenhet som är din om du vill ha den". Mitt liv verkar verkligen gå i rätt riktning!
Fick även deklarerat igår - bättre sent än aldrig.


Idag är det torsdag. Tanken är att vi ska skriva på C-uppsatsen. Kvällen tillbringas med Peter på gymmet!

So Long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0