Universitet?

Ja, jag trodde i alla fall att det var ett universitet jag studerade på, men jag ändrar genast min uppfattning...

Lekskola verkar snarare vara ett bättre ord. Hur kan det ens få vara i närheten av så oorganiserat på ett universitet? Jag förstår inte! Jag blir såå störd och ilsken så jag vet inte på vilket ben jag ska stå!

Vi har i alla fall haft skola idag, 9-16. Att gå till 16 med föreläsningar på en fredag är lika med tycka synd om föreläsaren som har en oerhört ointresserad grupp med studenter, vilka hellre sitter och tittar på klockan, leker med suddgummit, pillar med mobilen eller löser sudoku. Jag säger som Carolina, när klockan slår 14 en fredag eftermiddag, så slår hjärnan av. Det enda man har i tanken är att "Nuuu vill jag hem, och snart är det äntligen helg". Det gör det inte hela bättre att vi idag hade en gräslig avslutande föreläsning, som inte ens kan kallas föreläsning. Tänker inte ens gå in på detaljer, jag blir så less!

Bara för detta sista fenomen blev jag ännu mer sugen på en flaska rött ikväll. Så det fick bli precis det, en flaska rött från Bolaget efter skolan. I like it. Har ju dessutom en oöppnad 86%ig choklad i kylen med, och brieost. Ikväll blir det riktig egenlyx! I like it :)

Jag har nu precis hämtat den första maskinen tvätt (ja, vi har ju då, mobbat nog, bara en tvättmaskin...). Har även kommit tillbaka från en timmes promenadande. Himla skönt väder ute by the way, men det är nog sista värmeböljan nu. Så, nu ska jag ta mig i kragen och hänga tvätt, äta mat (ska nog ta och värma på matlådan som jag så fint glömde hemma imorse - ihoppackad och framtagen och klar... Hoppas den är ok...) och sedan skall kvällen tillbringas med att städa, kanske dricka lite kaffe, duscha, tvätta, diska och därefter faktiskt inget plugg vad jag vet (jag tror inte riktigt att jag kan klämma in det någonstans!) och därefter ska jag baaaara njuta av en lugn och skön fredagskväll! (Med ett glas rött, 86%ig choklad och brieost, tål att sägas igen!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0