Nödvändig Tandvård

Hmm. Nödvändig tandvård är nog ingenting som kommer stå högt i kurs på min lista.

Ja som sagt, vi var ju till Änggårdsbacken idag - äldreboendet där jag gärna kan tänka mig att bo! Så grymt fint! I vilket fall. Jag har nog kanske inte riktigt hunnit fundera över vad jag tyckte om det. Men ångest hade jag. Jag är fasen inte begåvad när det gäller sånt där. Men visst gick det. Jag hade två söta tanter som patienter, dock aningen förvirrade och med demens, samt svåra att kommunicera med. Munskydd ska jag ha hädanefter. En av tanterna var väääldigt smutsig i munnen. Matrester, gingivit etc. Jag tycker otroligt synd om dem.

Jag har gjort en insats, så på det sättet kan jag tänka mig att arbeta med detta, men...njae. Barn it is.

Dom är så söta en del av gamlingarna. När man frågar om de borstar tänderna själva så svarar 99% att dom gör det. Sanningen är att de får hjälp med det. Frågar man om de sköljer med Fluor, så säger de ganska ofta jaadå, men det finns inget Fluor på toaletten, eller så kan de faktiskt inte skölja.

När jag blir gammal hoppas jag att jag får vara frisk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0