Another summerday

Idag är det helt plötsligt sommar här igen. Dock med aningen en underton av kyla.

Det var endast 10 grader ute imorse - det kallaste vi haft här hittills. Det var rätt skönt ändå. Men sedan mitt på dagen snackar vi totalomvändning till över 20 grader. Bestäm er!

Ännu en dag har passerat förbi snart. Gerodontologiföreläsningar hela dagen, hur tråkigt som helst. Klockan 11 var första föreläsningen klar, så vi hade ett gap till 13. Snabbt i med maten, och sedan åkte Carolina och jag till Starcup och drack latte i värmen (jag som förövrigt hade svarta byxor på mig, höll verkligen på att dööö...). Det var livskvalitét om något! Därefter tillbaka till skolan och ha föreläsning med en ständigt fnissande gubbe som vandrade fram och tillbaka, fram och tillbaka i rummet heeela tiden! Störande! Fast han var rätt pedagogisk i alla fall, så jag kan väl ge honom ett Godkänt.

Tanken var sedan att jag skulle handla avocado på Netto, men hade de mina avocadosar som utlovat? Nej såklart inte... Gah. Så får väl gå dit imorgon och hoppas på att jag har bättre tur.

Istället kom jag hem med en brieost (som dom förövrigt har höjt priset på från en dag till en annan med typ 7kr...), tuggummi och ajjabajja en Marabou Premium Dark 86%. Mumma! Jag kunde inte låta bli. Jag ville egentligen ha den 70%iga med mintsmak, men de hade inte den, så då tar jag the second best - 86%ig :)

Nu hade jag tänkt att jag skulle göra mig lite kaffe, boosta mitt pluggpepp, renskriva lite föreläsningar och avsluta kvällen med en promenad samt städning. Jag tror på att jag har blivit effektiv. Vad tror ni? (Det lär ju visa sig när kvällen är slut om jag ens hann med hälften av det jag skrev...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0