What a feeling!

Gosh, I really do like the feeling I have inside of me :)

Äntligen kan jag uppdatera! Har försökt i en timmes tid nu (kanske inte riktigt hela tiden, men i alla fall lite då och då, men det har inte velat fungera...). Jag ville egentligen bara berätta om min dag. Vilken lång dag det varit förresten. Bra eller dåligt? Du bestämmer.

Efter en otroligt dålig natts sömn, steg jag upp 06.40. 06.40. 06.40!!?? Galet sent med tanke på att jag brukar lämna lägenheten strax före 7.00. Egentligen hade jag ju inte behövt åka till skolan idag, men jag behövde ha in denna patient rätt så snart, så idag blev en lämplig dag. Var i tid till skolan i alla fall. Inte en lärare så långt ögat kunde nå, så jag hade allt kunnat fortsätta med min sovmorgon.

Patientbehandlingen gick smärtfritt. Kändes bra. Ända till läraren from Sweden skulle kika på spektaklet. Jag upplever henne som otroligt arrogant, robust, ryck-lite-här-och-slit-lite-där, oerhört dryg och otrevlig. Till råga på allt, så dumförklarar hon alltid en inför patienten. Well well, det är ju bara till att gilla läget. Det är ju verkligen lärare STORT STRECK student som gäller. Envägskommunikation. Jag får i alla fall ett prov gjort, hoppas på att kunna lura till mig två... Tur att jag hade Linda idag i alla fall, hon är go den tösen. Attans vilken bra tandläkare hon kommer bli! (Snart ÄR!)

När klockan äntligen passerat 12, slängde jag i mig lite lunch tillsammans med mina goa klassisar, och därefter begav jag mig till Göteborgs Stadsbibliotek. Säga vad man vill, men det är ett ordentligt och fint ordnat biblo. I like. Jag pluggade i hörlurarna fort som attan eftersom det satt några störande småbarn (a.k.a. gymnasieelever...) intill mig och pratade. Jaa, jag vet, jag är också pratig och fnissig, men det hör inte till historien! Fick i alla fall pluggat från 14-17. Fördelen med att sitta på biblo är att man inte har en dator som kan störa en, och ingen disk som är lockande, och inte heller en hel lägenhet som helt plötsligt bara måååste städas. Kände att jag fick en del gjort.

När klockan närmade sig 17 gick jag ut till bussen, åkte in till BP och möttes upp av den finaste. En kort fika på det nya Espresso Houset fick det bli innan det var dags att bege sig hemöver. En kort, men ack så underbar och behövlig fika. Eller fika och fika, det var inte fikat som var väsentligt, det var sällskapet. Lycka.

Istället för att sitta och klicka in på Facebook stup i kvarten, borde jag ta mig i kragen och plugga i en timme till innan jag beger mig ned i sängen. Jag finner dock inte den rätta motivationen, som alltid. Önskar att jag också var ledig imorgon så jag kunde få pluggat heela dagen. Istället hoppas jag på att min hjärna för en gångs skull samarbetar med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0