Underbara höst!

Det är ett helt underbart höstväder ute! Något kyligt, men ack så vackert! Idag hade jag verkligen verkligen veeerkligen velat ha en systemkamera...

Igår hade jag min första fissurförsegling. Det gick toppen, och tösen var såå himlans söt och duktig! Jag tror att jag vill hålla på med barntandvård, nu när jag inte blir tandläkare och kan läsa vidare till ortodontist. Jag är såå nöjd med att jag faktiskt hoppade på den här utbildningen, även om det inte var det jag hade på min högsta plats på önskelistan. Men det näst bästa kan faktiskt vända till att bli det bästa. Jag får hålla på med tänder, det är ju det som räknas :) Och jädrans vilken bra tandhygienist jag ska bli!

Efter barntandvården hade vi ju barntandvårdstenta. Tre ord: Vad fan hände?! När jag fick tentan höll jag på att sätta något i halsen - var det ens vår tenta? Men det var bara till att gilla läget och skriva. Hade jag vetat detta hade jag lika gärna kunnat plugga något annat och gå dit och skriva tentan ändå. EN fråga på hela tentan handlade om det vi hade haft föreläsningar om. Jag var riktigt jäävla arg efteråt! Aggressioner så det stod ut genom öronen på mig. Jag undrar lite vart den tysta, snälla och söta Ida har tagit vägen? But I think I like the new one better - på vissa punkter.

En efter en som gick ut ur tentasalen, satte sig utanför och var helt uppgivna och till sig av ilska. Skönt i alla fall att alla i klassen kände likadant, så man inte var ensam om saken. Lustigt också att alla stannade kvar, det brukar aldrig hända :)

Fick surra av mig lite med Carro och Mikaela på vagnen, så jag antar att humöret steg. Såå gooa töser :) Jag gjorde också något jag inte borde ha gjort - shoppat loss ordentligt. Men what the fuck. Jag har jobbat i sommar, har pengar och kommer dessutom få stipendiepengar, så något kan jag allt få unna mig. (ni vet sådär som det alltid låter...). Carro och jag tog oss en latte-to-go från Waynes, och kilade in på allt vad tjejklädaffärer heter. Kom därifrån med allt från underkläder till en ny jacka. Allt var bra köp dock, och allt var fasen på erbjudande och rea! (Så jag anser mig vara ursäktad...)

Efter den lilla shoppingrundan som blev cirka 3 timmar lång (det var verkligen inte meningen. jackan var det enda jag hade tänkt komma hem med...), satte vi oss på 11an och åkte ut till kära Kortedala :) Carolina bjöd på middag och jag fick se hennes renoveringsobjekt till lägenhet. Fick även prova hennes trevliga toalett och dusch, vilka är tillfälligheter i mittenlägenheten. Lång historia som inte orkar nämnas för tillfället då min trötthet och utmattning bara väller över mig... I alla fall, på med en nyinköpt rosa stickad tunika, heltäckande leggings och därefter begav jag mig från den ena Kalendervägenlägenheten till den andra. Kvällen avslutades mycket trevligt!



Morgonen bådade om en väldigt bra fortsatt dag. Sicken morgon! Sedan att jag är oerhört trött är en annan femma. Efter ett mysigt hejdå, gick jag återigen från den ena Kalendervägenlägenheten till den andra, där Carolina bjöd på frukost. Hon kommer bli en toppenbra mamma hon! Vi tog vagnen till EspressoHouse på Vasaplatsen och inhandlade latte, varav jag laddade upp med frukostklassikern (var oerhört sugen på scones..). Vi kom prick 9.00 till skolan, hade föreläsning till 11.00 och därefter skulle vi ha grupparbete. Det slutade med att vi bestämde vad vi skulle skriva om och sedan skiljdes vi alla fyra åt ;D Jag åkte med Carolina till Korsvägen där hon skulle ta sin flygbuss ifrån. Vi delade på en Baguetten-baguette och surrade innan hennes buss kom. Jag styrde min kos till Nordstan sedan, och lämnade tillbaka ett linne jag köpte igår. Försökte även hitta en randig tunika, men utan resultat - får bli någon annan gång då :)

Nu sitter jag här och har diskat. Ska ta och städa upp i den här gräsligt stökiga lägenheten (himla typiskt när tröttheten kommer smygande i kombination med tenta-plugg...). Ska även ta och packa min väska, eftersom jag entrar Timrå imorgon kring 14-tiden. Ska bli väldigt skönt att komma hem i några dagar! :) I like! Så, nu ska jag slå på lite gooomusik och börja städa som en tok!

Gosh vad jag tycker om dig!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad skoj att du kommer hem. Vad ska du hitta på då? :)

2009-10-15 @ 18:29:54
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0