Timråvistelsen

Sitter nu på tåget med cirka 19 minuter kvar... Tänkte att jag skulle försöka mig på en liten uppdatering.

Fredag 16/10: Efter en, som sagt, smärtfri tågresa anlände jag till Sundsvall kring 14. Pappa hämtade mig och vi handlade lite på Classe och någon låsaffär. Därefter blev det en lugn och härlig kväll hemma med familjen. Ett glas rött och Idol, och en mor och dotter som somnade kring halv elva i soffan. Sweet.

Lördag 17/10: Det blev en lugn och skön morgon, en rätt tidig sådan. Var uppe kring 08.20 - som sagt, jag vaknade av mig själv. Frukosttajm och mys med familjen. Mamma och jag begav oss sedan till Erikshjälpen och Fyndlagret. Inhandlade 13 böcker på fyndis, I like it.

Vid 15-tiden kom morfar och plockade upp mig. Det vankades hockey. En ganska så spännande match där Timrå dock vaknade ganska så sent. Det blev förlust mot Djurgården alltså. Säsongen har inte inletts något vidare för Timrås del.

När jag kom hem satte jag mig ned och åt en Hawaii med familjen. Mumma. Ibland är pizza så otroligt gott!

Begav mig sedan iväg till brudarna! Så jädrans skönt att se dom igen! Det blev ingen Singstar eftersom ena micken var trasig, men det blev lite Buzz:ande, massa surr och skvaller, marängschwiss och kortspelande. Skönt med en hemmakväll, det uppskattades. Synd att Isa inte var där också.

Söndag 18/10: Vaknade rätt sent med tanke på föregående kvälls bravader. En hellugn förmiddag. Klockan 15 satt mamma och jag fastklistrade i biosalongen framför Flickan som lekte med elden. Så himlans bra film! Ni måste se den ni som inte sett den! I löv it. Efter det blev det gomiddag hemma (som alltid när man kommer hem. Vad smakar bättre än mammas mat liksom?). Kring 8 befann jag mig hemma hos Johanna. Det blev en uppdatekväll med skvaller om dittan och dattan. Me like. Hon bjöd även på en smarrig kladdkaka med hallonsås. Och javisst, lördagsgodis smakar allt bäst på alla andra dagar utom just lördagen ;D

Måndag 19/10: Upp kring 9.00. Klockan ringde - attans också. Men fick en god frukost tillsammans med mamma. Vid 12 befann jag mig för att klippa mig. Så himlans skönt, och gud så nöjd jag är! Är så glad över att jag bytte frisör, hon är bäst! Vi tog sedan en runda i Birsta. Inhandlade Cubus-erbjudandet, träffade Johanna en sväng och strosade runt inne i Birsta City-huset. Hittade lite av varje, mitt shoppingberoende är på sin topp... Mamma och jag ledsnade rätt snabbt, så vi beslöt oss för att åka hem till mormor och morfar en sväng. Fick lite fika där och mormor fick surra av sig ;D Det blev en myskväll framför TVn med vin sedan. Lite surr om livet :)

Tisdag 20/10: Umgicks lite med bror och Carro innan tåget skulle gå. Emil bjöd på stekt grillkorv och bröd - riktigt gott! En lugn och skön dag med packning och devärse. Pappa skjutsade mig till tåget kring 15.30, och vid 16.11 gick tåget från Timrå. Den första biten var otroligt lovely. Oerhört vackert ute! När mörkret lagt sig kan jag säga att resan var riktigt seg. Fy tusan.

Det var riktigt skönt att komma hem, även om det kändes som en alldeles för kort vistelse! Ledsen Isa att jag inte hann träffa dig, har dåligt samvete över det. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0