Crash and Burn

Ooooh. Har slagit på en nygammal favorit på Spotify. Savage Garden! Hur har jag kunnat glömma dessa godingar? Vilka röster...

GRATTIS EMMA!!!!! 21 år idag!!!!!

Får IG i bloggaktivitet just nu. Det rör sig dock så himla mycket annat i mitt huvud för tillfället...

Vi börjar från scratch. Fredagens munta. Ångesten var hög. Adrenalinet och hjärtat pumpade på bra när mitt namn ropades upp i klassrummet. Vad skulle han fråga? Om vad skulle jag få prata? När förste man hade fått sagt sitt kan jag lova att jag var supernervös. Var rätt lugn innan muntan började, jag visste ju att jag skulle klara mig (alla skulle klara sig...). Helt bortkommen i plugget var jag ju inte. I alla fall, tillbaka till min tur. Jag fick prata om aftös stomatit. Tipptopp! Jag sa i princip tre meningar och sedan tyckte han att jag hade visat att jag kunde min sak! (Ibland lönar det sig verkligen att be! Horoskopet på vagnen till skolan lugnade mig en smula med..). Jag hade några dagar innan sagt till min kära vän Carolina att mitt drömscenario som jag ber om är att få säga tre meningar och sedan säger han att jag är godkänd. Och detta hände ju! Jag fick svara på vad som kan orsaka aftösa sår, vilken jag kunde tänka mig det var som det handlade om i detta fallet, vad det glutenintolerans var, vad jag trodde det var för orsak till det aftösa såret om en 60-årig kvinna kom med det, och vilken sorts vitaminbrist det handlade om. GULD! :) Ibland ska man faaan ha massa tur!

Vi fortsatte fredagen med att ha Psykologiföreläsning. Vi är inte som alla andra på vanliga, normala skolor...

Efter skolan shoppade jag. Jag undrar lite varifrån mitt starka shoppingberoende kommer ifrån!? Pengarna försvinner ju bara.. Det blev i alla fall något som jag varit ute efter, så det är ju bra i och för sig. Därefter gick jag och Carolina till Hemköp och handlade diverse saker, samt in på 4-gott efteråt och handlade godis. Jag talar nog för båda när jag säger att det var längesedan vi handlade så mycket godis! Men gott var det. Tenta-firande! Vi for sedan hem till mig, jag bjöd på min paradrätt, vi drack lite rött och tjattrade loss och åt godis. En mycket lyckad kväll :) Jag gjorde Carolina sällskap ut till Kortedala torg sedan, och avslutade kvällen omfamnandes av en mycket charmig människa. (:

Hela helgen har jag tillbringat ute i Kortedala. Innehåll i stora drag är: Fiiilm och serier, massa prat och diskussioner, bullätande på kanelbullens dag, Raffaellos, matlagning, en mysig höstpromenad, och massa mys! I'm a happy girl :)

Nu har vi då nått till tisdagen. Skolveckan har bjudit på Änggårdsbacken (Ni vet ålderdomshemmet där jag hade varit en lycklig människa om jag fick bo på när jag blir gammal!). Så har tagit hand om de gamlas tänder - en del är det verkligen synd om... Dagen har tillbringats på kliniken med lite patienter. Jag börjar verkligen känna mig som en riktig tandhygienist :) (Tandläkartankarna finns fortfarande kvar...)

Det smög sig in en fika igår efter skolan, förstås :) Dessutom köpte jag lite hudvårdsprodukter på Apoteket efter att min hud verkligen strejkade i söndags kväll! Ser ut som jag har fått eksem!! Dislike! Får se om det hjälper något. Inhandlade även ett schampoo från H&M som luktade svartvinbär, och en hårinpackning :) Lyx.

Tog tag i mitt tränande igår med. Gick på ett jättebra pass! Hon hade superbra musik! Träningsvärken börjar bli påtaglig, men jag gillar det :)

Idag är jag oerhört trött.. Vet inte hur jag ska orka med allt jag tänkt. Klockan är snart 20.00. Men det ska väl hinnas med lite matlagning i alla fall. Det är primärt.

Imorgon, om jag kommer i säng i tid ikväll, har jag tänkt att jag skall komma ut på en morgonspringtur. Ladda upp inför skolan som börjar kl. 13.00. Kl. 17.15 har jag och Carolina ett möte att gå på. Så... Faan.. Det blir nog ingen träning imorgon kom jag på.. Well well..

NU tycker jag att jag gjort rätt för mig!

En person har stängt mig ute.
Och en person gör mig för tillfället väldigt... fundersam och orolig!(Vääääännen!!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0