Brottby

Japp, helgen har tillbringats i Brottby - Stockholm.

Jag styrde min kos mot Kortedala i torsdags kväll. Övernattning i Kortedala till fredagen, och en ny lång skoldag stod på tapeten. Antar att den var rätt smärtfri ändå, men jag var väldigt trött när jag insåg att klockan närmade sig 16 så otroligt långsamt.

Fredagskvällen inleddes med packning, finmiddag och vin. Packning inför helgens bravader, och finmiddag för att jag tyckte att jag förtjänade det i min ensamhet.

Chips & Cola, Saw III & ett underbart sällskap. Jag kan inte med att säga något annat än att helgen inleddes på ett toppenvis.

Följande händelser var också toppen. Vi styrde vår kos mot Landvetter kring 0900. Vagnen mot Korsvägen för att byta till Flygbussen. En förväntansfull stämning med pirr i magen. 11.15 skulle vårt flyg mot Arlanda gå, men det blev en smula försenat. Fram kom vi ändå som tur är, och vi satte våra fötter på Stockholms mark kring 12.30. En smärtfri flygning som kändes som stigning och landning.

Vi hämtades upp av Jens, Annika och lilla Moa. Vilken söt tös! Det blev lunch på Statoil som låg på vägen mot Brottby. När klockan närmade sig 14.30 hade vi satt våra fötter på gården till det enormt fina bygget! Danne och co stod ute vid "majbrasan" (eller borde jag säga kasen?) och lastade på bråte som skulle antändas senare på kvällen. Ingen Oktoberfest utan brasa, eller hur?

För det var precis det som stundade, en Oktoberfest i Brottby, hos Danne, Jenny & Casper.

Rundtur i huset. Avundsjuka. Vilket bygge! Jag skulle också vilja bygga mitt hus från grunden, få det precis som jag vill och behagar. Men vilket arbete de lagt ned! Otroligt! En lekstund med Casper och Moa, nog de sötaste ungarna jag träffat. Casper är dessutom världens charmtroll. Moa aningen blyg, men det är ju förståeligt (:

En dusch och tillfräschning senare, var vi fit for fight. Den första ölen var i min hand och livet kunde nog inte kännas mer rätt.

Gästerna började anlända kring 17-tiden. Under kvällens lopp förvandlades huset från lugnt och fridfullt, till ett vuxenkalas med tillhörande barn. (En babyboom som avskräckte mig aningen mer om möjligt...). Massvis med öl, italiensk (?) smörgåstårta, korv, tilltugg, traktorkaka, massa tjöt, massa barn och till slut massa trötthet. En hellyckad, lite annorlunda kväll. Jag tror att den avslutades med fullständig lycka från vissa håll? Tårar är svåra att bedöma, jag får helt enkelt lita på ordet. Jag fullkomligt slocknade till sist.

Söndagsmorgonen började med att dra tillbaka klockan. Tänk om man fick göra så varje söndag, vilken lycka. Myspysmorgon. Mådde trött och bakis. Steg upp för att förtära en god frukost med resten av sällskapet. Tröttare än allt tröttast. Det följdes av lite bus med Casper och Moa - Moatjejen kom till slut fram till mig och pratade och lekte med mig :) Det åtföljdes i sin tur av Jacuzzibadande, lunch och deg i soffan. Till slut var det bara Jenny, Danne, Casper och vi kvar, så det blev en del TV-tittandes. Men jag klagar inte med tanke på hur jag mådde.

En sen middag och sedan var det dags för skjutsning till flygplatsen. Ett plötsligt illamående infann sig, och hemresan blev väldigt lång! Tur att jag hade det bästa sällskapet man kan tänka sig, det gjorde resan väldigt mycket enklare!

Flygresan gick, om man bortser från illamåendet, väldigt smärtfritt. Kring halv ett satte jag min fot vid busshållsplatsen på Kungsport, och insåg att det fick bli en promenad till Brunnsparken istället. 32 minuter till bussen, vilken jag precis även missat. Sånt är livet. Samma sak för mitt sällskap, som tog 5an från Korsvägen till Brunns eftersom vagnen precis gått. Det resulterade i några få men härliga minuter till med mitt underbara sällskap! Peter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0