Wosh!

Heja mig och Jennifer!

Gårdagen var tungsam. Upp tidigt, för lite sömn. Började klockan 8, innebärande att jag var uppe kring 6. Hade två-åringar igår igen. Himla roligt! Jag hade två patienter, två små pojkar. Så jädrans söta! Den första gapade utan problem. Den andra pojken fick jag till slut muta. Om han var duktig och lät mig titta lite på hans tunga (så jag kunde ta mitt Mutansprov) så skulle han få en sak av mig. Haha. Det roliga var att han bara fick en tandborste, men han blev väldigt glad ändå! Kändes inte jättebra att muta barnet, men, jag tror inte mamman tog illa upp. Det var dessutom hon som fick ta provet medan barnet tog på mamman också, himla sött :)

Vid 12 hade jag och Carro kastat i oss lite lunch och var på lunchmöte med Ann-britt, hon som har hand om pH-apparaten vi ska använda till Majskroksstudien.

Kl 13 var det full fart med föreläsning. Rätt tråkig föreläsning, men en rätt bra föreläsare. Om man bortser från skånskan som jag har lite svårt för hos vissa, men inte mycket att göra någonting åt. Vi fick som tur var sluta klockan 15, för hon skulle upp till Stockholm och föreläsa om något. Skönt!

Charlie och jag gick sedan i hällregn bort till biblo och skrev vårt barntandvårdsfall, så nu är det en sak mindre att göra på listan.

Halv sju var jag hemma igår. Då var jag måttligt less på skolan. Så jag tog mig faktiskt en ledig kväll igår. En ledig kväll med cookies, en lussekatt och ett glas vin, och dessutom lagade jag en god middag. Jag såg på Arga snickaren och Grey's och därefter tyckte jag att sängen såg lockande ut. En väldigt skön och välbehövlig ledig kväll.

Jag har sovit godare än någonsin inatt. Vaknade kvart i 7 helt av mig själv, men låg kvar i sängen och drog mig till halv 8. Klev upp för att åka till Spikmattestudien. När jag väl kom dit, fick frågan om jag provat spikmattor förut - och svaret är ja - så fick jag veta att jag inte får delta... Rackarns. Men, det resulterade ju dock i att jag hann handla tidigare och var hemma kring efter tio. Ringde mammsen och pratade lite med henne, hon är ledig idag :) Sedan har jag faktiskt pluggat tills nu, och nu har jag bara två frågor kvar!!!! BRA KÄMPAT! :)

Så ikväll är jag förtjänt av att besöka min karl med gott samvete! :D


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad skönt att du har mindre på listan. Ja du, pepparkakor och mjölk? ;) gillar inte glögg heller hehe. Gör så. Blir ju kanon :)

2009-11-26 @ 22:28:00
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida

Men usch vad dålig du har blivit på att uppdatera. Skämmes ;)

2009-12-03 @ 17:04:50
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0