Livsuppdatering!

Vilken dramatisk titel!

Redovisningen förra veckan gick ju smärtfritt måste jag väl erkänna. Kvällen spenderades ute i Kortedala. :) Someone var lite putt för att jag var så seeg. I'm sorry.

Fredagen var en ledig dag. Var uppe väldigt tidigt - sånt man får stå ut med när man övernattar hos folk som arbetar, men det gör inget. De tre små orden fick mig att skina som en sol ändå! :) Tanken var kanske att spendera dagen med plugg, men det blev inte så. Det blev istället frukostfika med Carolina, och därefter en himla massa shopping. Jädrans snygga klänningar. :) Därefter lurade arbetaren ut mig till Kortedala igen, då det var en halv dags jobb som gällde. Såå, jag smet iväg till Kortedala och tillbringade hela kvällen där. Bosse & Gunilla var himlans trevliga, och bjöd på god tacos :) Kvällen avslutades med samma underbara ord som morgonen började med. Kan jag vara annat än lycklig? :)

Lördagsmorgonen började med mathandling. Sedan storstädning av lägenheten. Jag trixade i ordning allt jag skulle ha med till Carolina, där Halloweenfest stundade. Jag var en pirat, och festen var himlans lyckad tycker jag allt! Hade jättetrevligt :) Underbara människor!

Söndagen. Ett uppvaknande i Kortedala där jag blev påmind om att det varit fest dagen innan. Jädra rödvinshuvudvärk! Det sista glaset hade kanske kunnat slopas, men så är det. Alltid lätt att vara efterklok! ;) Kravlade mig upp kring 12, fick i mig lite frukost och massa vatten, och därefter blev det en promenad :) Det bjöds sedan på potatisgratäng och fläskfilé, mums! En slö-slapp-&-likgiltig kväll stundade, framför tvn. Lite matprogram, Filip och Fredrik och lite annat. Kring 22.30 satt jag på vagnen hemöver och flinade fånigt för mig själv...



Ny vecka, nya tag. Måndagen tillbringades med gamlingar på Änggårdsbacken. Hatar att komma hem och så sitter doften kvar av en riktigt oren mun! Men så är det. Jag gör en lovely insats och jag älskar det! Tvättade all min tvätt på måndagskvällen för den som ville veta, duktiga jag!

Gårdagen gav inget annat än klinik hela dagen, med visserligen bra patienter - tänk vilken skillnad det är på en patient som har förtroende för en, och en som inte har det - och kvällen blev stillsam med plugg. Önskar att det tog lite mindre tid att transportera sig från punkt A till B i den här staden. Då hade jag sluppit sova ensam. Men så är det...

Idag...Idag...Jojustja. Barntandvård! Hade en assöt liten tös på 9 år. Pratglad och bedårande. Barntandvården ger mig en kick, en riktig energikick. Jag älskar det! Kanske är barntandvård min grej? Jag måste ju få säga att jag är förvånad över hur väl jag tar hand om barnen, kanske är jag inte lika värdelös när det gäller barn som jag tror? Och uppenbarligen så tycker ju barn om mig, det är ju bevisat från ganska många håll. :)

Åhå! Nu lyser solen här i Göteborg! Det var ett tag sedan.

Jag ringde mormor igår för hon fyllde 75. Hon blev såå glad :)

Kvällen ska tillbringas med psykologi och Grey's. Imorgon väntar en effektiv pluggdag med Carolina där vi ska skriva ett av våra patientfall till Änggårdsbacken. Kvällen bjuder på bio med PTR & två av hans kollegor :) Tipptopp!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad mysigt det är att läsa din blogg. Man blir glad :) jodå, det börjar redan bli lite bättre. Man kan inte vara grinig hela dagen. Det kan aldrig vara nyttigt :)

2009-11-04 @ 17:02:22
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida

Bilden är från turkiet. :) har ni fått någon snö? Nu har vi ett vitt täcke :)

2009-11-05 @ 17:43:32
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0