Inte enligt planerna

Det är inte alltid allt går enligt planerna. Men jag är inte mindre lycklig för det. Kanske bara aningen mer stressad.

Jag drog och tränade enligt planerna igår. Kring 12 var jag i full fart med jympapasset (ni får gärna tycka det är töntigt, men jag trivs utmärkt med Friskis jympapass, och ja minsann, det är jobbigt!). Innan jag drog till passet hade mina dagsplaner ändrats. Från att bestå av träning och plugg, till att umgås med Peter. Ni förstår säkert att det inte fanns några tveksamheter på att planerna skulle ändras efter det erbjudandet. Så vid 14-tiden befann jag mig på Kortedala torg och blev mött av den finaste :) Vi handlade lite, åt sedan lite lunch och hade en trevlig kväll. Det blev lite RockBand. Trummorna var himla skojiga :) Fick se på Madagaskar i min ensamhet medan mr handsome somnade :)

Mornarna är dom bästa. Det finns inget mer underbart än att vakna upp vid någons sida. Speciellt inte vid hans sida! (: Planerna idag blev väl kanske inte heller som tänkt. Hade väl tänkt att vara hemma senast 15 för att få lite plugg gjort, men det blev inte riktigt så. Lite Erik och Mackan, Youtube-underhållning, standup och annat smått och gott fick det bli ist :) Jag är inte den som tackar nej till sånt.

Jag känner mig konstigt nog inte alls jättestressad över onsdagens tenta. Jag borde vara det med tanke på hur minimalt jag pluggat. Men jag har lärt mig en sak genom allt det här (genom mitt minimala pluggande i höst...) och det är att jag inte behöver ha sådan himla prestationsångest. Jag klarar mig oftast toppenbra ändå. Så på ett sätt är det nog bra för mina nerver. Jag har härmed identifierat och minskat en av mina stressorer (lite har jag minsann fått in i huvudet ändå!)



Ibland måste man ju bjuda på sig själv också!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja dom var ju kassa igår. Såg inte ens för det var inte vart det ;) härligt med bild :-D

2009-11-09 @ 07:52:22
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0