Sömn, vad är det?

Det frågar jag mig en regnig och blåsig onsdagskväll...

Jag hade världens bästa helg. Jag pluggade typ lite (måttar med fingrarna...) även fast vi hade tenta tills på måndagen. Himla skönt, men kanske inte det bästa. Jag åkte i alla och mötte Carro inne i stan. Vi gick och bokade bord till klassen i Linné, och sedan hamnade vi såklart på en uteservering med varsin islatte. Starcups - what a place. Vi satt i solen och smaskade på mintislatten, pratade om allt och ingenting (like we always do...<3) och begav oss senare vidare hem till Carro. Hon bjöd mig på mat (tackar aldrig nej till Carros mat, den är helt underbar!) och så drack vi lite vin. Vi satt i köket och pratade heeeela kvällen, så himla mysigt! Och skönt, det var precis vad jag behövde. Det slutade med att jag övernattade hos Carro. Fy så kallt hon har i sin lägenhet - till skillnad från mig som svettas ihjäl i min egen.

Vi klev upp rätt tidigt, helt döda. Kviberg here I come sa Carro. Egentligen tänkte jag åka hem, eftersom jag verkligen behövde tentaplugga innan vi skulle möta Chantal, men det blev inte så då tiden blev ändrat till 15. Så jag följde med till Kviberg och köpte bröd, och sedan bjöd Carro på frukost hemma hos henne :) Sedan var vi faktiskt duktiga och pluggade tills vi skulle åka in till Espresso House på Centralen och möta upp Chantal för en "avskedsfika". Kvällen tillbringades framför Parod III-papprena.

I måndags var det skola som gällde. Började dagen med en underbar springtur ute i solen. Himla varmt. Sedan skrev vi tentan, vilken tog en timme. Det gick nog vägen tror jag, trots otroligt dåligt definierade frågor. Jag tillbringade kvällen hos Linn med Tu, Chantal och Shohreh, ätandes surströmming och sill. Fyfan vad gott. Tu bjöd även på efterrätt - schwarzwaldtårta - mums. Jag rullade nästan hem. Vi tog farväl av Chantal också, hon åkte hem igår, himla trist. :(

Igår - skola. Den stora fallpresentationen stod på schemat, i alla fall för halva gruppen - däribland jag. Det gick vägen, jag är rätt stolt ändå. Min diskussion med klassen blev ganska bra med, trots allt. Jag kan inte klaga, för jag har utvecklats otroligt när det kommer till presentationer. Är inte lika nervös längre, och framförallt - i alla fall igår - så blev jag ingen stammandes tomat. Och jag har lärt mig att det faktiskt inte gör något att man stammar och hakar upp sig - alla gör det någon gång. Dessutom älskar jag powerpoints, de avleder lite av alla ögon som tittar på en. Speciellt när jag har så fina bilder med ;) Nu är det gjort i alla fall. Vi hade även feedback på våra arbeten med Jane. Jag trodde jag skulle bli grillad - mina erfarenheter av Jane säger att hon inte är av den snälla typen. Men faktiskt - inga kompletteringar, och massa beröm. T.o.m. för presentationen. Nöjd! Det blev en vända i staden med Carro efter, om jag inte minns fel. Himla konstigt att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjorde för en dag sedan. Jo, justja, jag följde med Carro till Hemköp, där jag lockades till att köpa choklad. Jag vet inte vad som hänt, men gott är det. MINT! Kvällen var lovely.

Dagen då; skola (med den dryga sluta-röka-tanten...). Något av det segaste jag varit med om. Därefter följde jag med Carro till biblioteket och tog mig i kragen och tog mitt ansvar och röstade. Därefter tillbringade vi några timmar på Åhléns, hihi. Himla mysigt. Köpte mig ögonskuggor och ett nagellack. Vad fin jag ska bli! Fick även världens blodsockerfall så var tvungen att gå till Hemköp och handla något blodsockerhöjande. Illa. Vi gick även till Newspaper (har för mig det hette så...) där vi köpte varsin engelsk och varsin svensk skvaller/mode-tidning. Like it, jag älskade affären! Vi gick även till Barbarella, där jag fick köpt mig en ny näspiercing - som jag förövrigt säkert provat få i i två timmar. Kroken är mindre än min gamla, och är dessutom mer böjd. Jag tror jag måste ta till våld. Kvällen skulle innebära promenad och städning - blev det så, nej. Har mått så illa hela dagen. Det fick bli en slö kväll framför Grey's, and I love it. Kvällens program (förövrigt det 100:ade avsnittet...) var totalt klockrent. Som vanligt sitter jag och snyftar...

Imorgon blir en spännande dag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0