Check!

Ja nu jävlar...

Fixa nytt månadskort.
Middag - gröt.

Skriv klart rapporten.
Diska.
Städa.
Promenad om tid över - probably not.

Ibland måste jag faktiskt organisera mitt liv på papper. Är ni också skapta så? Om ni inte skriver ned allt ni har att göra, så gör ni inte ens hälften? Jag är sån, det är otroligt jobbigt, men vad gör man? Tur att någon skapade papper och penna... För min skull!

Nu har jag nyss ätit en asgod middag, eller inte. Tryckte i mig lite havregrynsgröt och två hårdisar. Tråkigt värre, men vad gör man inte när både fantasin, orken, lusten och tiden tryter? Nu ska jag pigga upp mig själv med lite kaffe. Idag är kaffen min bästa vän. Min värld är helt upp-och-ned-vänd idag. Ingenting har varit bra idag, förutom de tillfällen då jag fått fly in i en helt annan värld - vid patientbehandlingarna. Avklarade nästan tre prov idag också, himla skönt. Är väldigt stolt över att jag fixar en hel revisionsundersökning på ett pass - t.o.m. utan stress. Och stolt tänker jag banne mig fortsätta vara!

Nu ska jag plåga mig en liten stund till med rapporten. Ikväll ska den bli klar! Pilla lite med referenssystemet enl. Harvard, läsa igenom, ändra och dona. Den blev lite väl lång, men jag skriver den för min egen skull, inte för någon annans. Om jag vill skriva 100 sidor - låt mig göra det. Det tar mig ingen tid, det bara svischar förbi stavelser när jag väl har kommit igång. Ikväll ska den bli klar så jag kan lämna ifrån mig den så jag slipper ha ångest över att något är glömt och så vidare.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0