Kronisk Huvudvärk

Riktigt kroniskt kan man inte säga, men det har varit kroniskt och konstant i två dagar nu...

Såhär känner jag mig typiskt inför en förkylning eller sjukdom. Helt slut, ingen energi, ont i hela kroppen och en ständigt bråkande huvudvärk som inte går över med hjälp av tabletter. Ja, det är ett faktum att jag kan bli sjuk. Dessvärre kan jag meddela att jag absolut inte har den minsta lilla tiden för att bli sjuk!

Vad finns det nu att förtälja om den gångna veckan? Det är ju trots allt fredag idag. Igen. Vet faktiskt inte vart tiden försvinner, nu helt plötsligt är det den 20:e mars och vi är snart inne i april månad. När hände detta?

Jag har glömt att berätta att jag sov över hos Carro i lördags för att vi skulle få ut maximalt av vårt pluggande. Båda två somnade innan klockan 12. Är det inte lite tant-varning? I vilket fall så gick vi en härlig morgonpromenad till Kvibergs marknad (är helt såld. Grönsaker och dylikt till ett underbart lågt pris!) och därefter åkte vi hem till Carro och jag blev serverad en underbar frukost! Kaffe, brieost, bröd och amerikanska pannkakor med varma hallon. Oh My! :)


I vilket fall som helst har veckan spenderats åt skolan, pluggande, vänskap och handlande. Känns som jag haft hur mycket tid som helst till massvis med saker, men som vanligt så försvinner timmarna utan att man hinner reagera. Vet inte riktigt när 1 timme blev kortare än en halv. Har spenderat en hel del tid med min kära vän Carro, och även Martin =)

Har även varit till Sisjön två gånger denna vecka, en gång utan resultat, och en gång med resultat. Berättar mer om detta i framtiden.

Jag har ätit årets första - och andra - glass i veckan. I onsdags efter skolan blev Carro så sugen på glass att jag inte heller kunde motstå tanken på att sätta skeden i en bägare med socker. Inne i Nordstan finns det en glass"bar" där man kan handla två kulor glass + mjukglass ovanpå + sås + bär/kex för 15 kr. Vi var inte sena på att nappa på erbjudande. Vi valde bärglassen. 1 kula melonglass + 1 kula blåbärsglass + mjukglass + jordgubbssås (vi hoppade över bären...). Det var gudomligt! Och det gjorde inte saken sämre att det var otroligt härligt väder, och så hade jag såklart ett otroligt sällskap ;)

Den andra glassen då? Jo, det blev en bägare mjukglass efter IKEA-besöket idag med Carro. Gissa om man känner sig syndig som ätit två glassar denna vecka. Men men. På måndag är det en ny vecka, och nya tag. Det blev lite förvaringsprylar på IKEA. Älskar IKEA. De har smarta lösningar till bra priser. Verkligen.

Imorgon väntar Berså. God mat, gott sällskap och möjligtvis lite vin. Kan det bli bättre?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0