Hej mitt vinterland!

Nu är jag här...

Det här är typiskt Göteborg. Från att ha varit underbart vårväder igår, till att man vaknar upp imorse med en sol och hopp om en vacker dag, till att det vid lunchtid börjar singla ned snöflingor från himlen. Till att bli "KAOS". Det snöar för fullt, precis som om det skulle vara jul snart. Har inte dom där uppe förstått att det faktiskt är vår nu? Tänker på de stackars blommorna som slagit ut så fint igår. De kommer nu sakta att förfrysa ihjäl. Gah, nu kan det väl åtminstone sluta snöa? Det som är så jobbigt här i Göteborg när det snöar är att det 1) alltid blåser, 2) aldrig stannar kvar på backen, 3) och om det mot förmodan stannar kvar på backen, så kan man förvänta sig att det blir slaskigt  värre inom kort.

Hemma ligger snön åtminstone kvar när den kommer, vilket gör att snön är härlig hemma!

Hade förövrigt en patient från Gävletrakterna idag. Han hade minsann varit i Timrå och spelat Mittnordencup, och sovit i Timrå gymnasieskolas klassrum. Jag tyckte minsann att det var riktigt trevligt. :) Inte varje dag man träffar på någon från mina trakter. Bodensare däremot. Jag förstår inte varför alla från Boden kommer just till Göteborg? Men jag är glad för att jag hittat MIN bodensare; Carro :)

Kom tillbaka våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0