Body Combat

Tempo, slag och kondis...

Jag känner att det har hänt en hel del denna vecka, men jag minns faktiskt inte vad jag gjort? Ska försöka summera det.

I tisdags var jag minsann ledig. Då blev det en tur ut till Sisjön där jag fick bytt min kokplatta som slutade fungera. Skönt. Sedan lunchade jag och Martin inne i stan, helmysigt! Lagade mat hemma hos mig, ute i det gemensamma äckliga köket, och sedan såg vi tv. Det visade sig att det rök en himla massa ur den nya kokplattan, så vi drog illa kvickt ur sladden och vågade inte riktigt använda den mer...Jag fick även förnyat mitt årskort på Friskis. Toppen! 2700 kr fattigare, men ett helt års träning rikare. Eller hur ska man se det?

I onsdags hade vi skola. Barntandvård, då vi var på SIMU. Vi skulle lägga kofferdam på gummorna, och därefter göra en fissurförsegling respektive blockering. För det första tvingas vi dit kl 8 på morgonen för att lyssna på en genomgång vi redan haft. Vid 08.40 säger de att "nu får ni ta en halvtimmes rast". Say what!? Kunde vi inte ha fått börja nio då? Nej nej. Vid 10.15 var Carro och jag klara. Riktigt skönt måste jag säga. Så jag gick och försökte förgäves få tag i patienter, och sedan drog jag in till staden. Inväntade Linn och sedan handlade vi presenter till Carro. Vid 14 mötte jag Sahra på Kungsportsplatsen för att gå och fika med henne på Café Vallgatan. Helmysigt! SÅ längesedan! <3 Kvällen avslutades med en till tur till Sisjön, middag hos familjen Pedersen och Grey's. :)

Igår torsdag hade vi klinik hela dagen. Fick avklarat lite prov och hade utvecklingssamtal. Mötte upp Carro (som hade varit ledig hela dagen...) i Vasa för att ta en latte innan handlingen. Det blev Espresso House inne på NK (ni måste gå dit, så himla mysigt...Och deras frukost, mmmmmm...). Vi fick prata av oss lite, och sedan begav jag mig till Hemköp. Fick mig en avhyvling av kassören för att mitt Bonuskort inte fungerade, som om det skulle vara mitt fel? Som tur var fick jag rabatten på räkorna ändå (det var nog för att jag stod på mig...eller var det min charm?) . Inne på Netto hade de fel på kortapparaten, så det tog en himla tid att komma ut ur den affären. Hem, slänga i sig lite fil och någon hårdbrödmacka, och därefter ta bussen och vagnen till Anna, där det blev hockeytittande med vin och mörk choklad med Martin, Anna och Therese. Himla mysigt, och till på köpet vann Timrå över HV med 2-1, så nu leder Timrå med 1-0 i matcher. Heja heja!

Kl 18 ikväll står jag redo inför ett Body Combat-pass med Carro. Jag börjar känna av nervositeten med tanke på att det inte precis var igår jag tränade, och dessutom har jag aldrig provat Body Combat. Men Carro tycker det är asrolit, så då måste väl jag också göra det? Eller? Jag hoppas att jag kan gå imorgon, men tror att det är för mycket begärt! Haha!

Kommentarer
Postat av: C.72

Du glömde säga att Luleå vann över Frölunda.. =))

Heja Norrland!

2009-03-06 @ 20:50:45
URL: http://www.daddy72.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0