Biblioteket

Ett mycket underskattat ställe...

Dagen har tillbringats på stadsbiblioteket här i stan. Blev lite pluggning tillsammans med Carro. Förstår inte varför jag inte har följt med till biblo innan förrän för ett tag sedan, det är ju helt underbart att plugga där. Framförallt de dagar man är ledig. Som idag. Vi åkte in till klockan tio, köpte oss varsin morgonlatte på Muffins, gick upp till biblo, snackade lite och började plugga. Man får så himla mycket gjort! Och till på köpet har man en underbar vän där, man får hjälp och man får ut väldigt mycket av dagen. Jag har ändrat min uppfattning om att plugga på andra ställen än hemma. Det är faktiskt bra!

Det blir en mycket lugn fredagskväll ikväll. Blir TV för hela slanten och tidig sänggång. Förstår inte varför jag helt plötsligt uppskattar att gå och lägga mig tidigt och kliva upp tidigt när jag är ledig. Det har nog med Carros och min mammas rutiner att göra. Mamma är alltid uppe före tuppen, och vad mycket man får gjort. Och timmarna innan resten av världen vaknar är helt underbara. Tyst och fridfullt. (Nog för att jag har det tyst och lugnt i min lägenhet jämt förutom när man hör grannarna...Hmm, på tal om mina grannar, dom har fasen varit ovanligt tyst nu ett tag. Tänk om dom har flyttat? Älskade tanke!)

Hade suttit fint med en riktigt kladdig kladdkaka, eller mammas äppelpaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0