Berså

Nyss hemkommen efter två glas rött på Berså och en latte från Condeco.

Det var en trevlig kväll på Berså måste jag säga. Fint sällskap och god buffé. Dock har man blivit bortskämd av de alltför bra priserna på vin, öl och cider på andra ställen, så när notan för ett glas rött hamnade framför näsan på mig fick jag mig en smärre chock. 56 jävla kronor. Rena rama rånet! Men man ska väl kanske inte klaga. Någon gång så.

Om det fanns något att klaga på så var det väl att jag var alldeles för sömnig för att vara på något riktigt humör, och stämningen tyckte jag drogs ned av den alltför dåligt servande personalen. Men det är väl så det är när stället har en jävla stroppig blond karl med backslick som värd. Usch och fy! Det fattas bara att han pratar stockholmska. Vilket han säkerligen också gör.

Vad skulle människan göra utan vatten? Gosh.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa (om jag inte somnar på studs...) och sedan sova. Imorgon ska jag allt ta mig en sovmorgon, och ha en lugn och skön hemmadag med städning, läsning och tv.

Det märks att man börjar bli gammal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0