Solsken i London!

Fjärde dagen, 7/6 -09.

Den fjärde dagen inleddes med frukost som vanligt. När vi vandrade ut från hostelet möttes vi av något ganska obekant - solen!

Madame Tussauds
Eftersom Jennifer och jag aldrig varit i London, kunde man ju inte åka dit utan att uppsöka vaxkabinettet Madame Tussauds. Carro hade redan varit där, så hon var klok nog och sparade pengar och åkte ut till Nottinghill och vandrade. Att gå på vaxkabinettet, ett väldigt populärt ställe minsann, på en söndag - är nog ingenting jag och Jennifer kan rekommendera. Fy tusan vad folk det var! Man fick slåss om att ta kort med alla kändisar! Dessutom strejkade både min och Jennifers kamera efter ett tag. Jennifers dog av en outgrundlig anledning, och min höll på att ta slut på batterier, så man fick snåla lite med korten. Men både Jennifer och jag fick kort på de vi absolut ville ha kort på, så vi var nöjda och glada ändå! Helt klart något som måste upplevas. Jag har träffat både paret Beckham och Justin Timberlake, så jag är rätt nöjd!

En himla rolig händelse på MT fick vi uppleva också. Jennifer förstår nog när jag säger Fotograf. Jag hade velat se min min!

Boattrip
Vi fortsatte med vår galna shopping tills det var dags för båtturen på Themsen. Har glömt att berätta var trevliga springtur i London. Det var tänkt att vi skulle åka båten på lördagen. Med god marginalt - tyckte vi - tog vi oss från staden in till båtturen. Problemet var bara att med linjen vi åkte, hade de just denna helg, påbörjat renovering, så vi fick byta tunnelbanelinje - innebärande att pulsen ökade! Skulle vi hinna med den sista turen? Vi kutade som djur, stressade som attan. När vi väl kommit förbi knuten vid Big Ben, gick vi ned och antog att båten skulle gå från den sida vi var på. FEL. Big mistake! Den skulle gå från andra sidan bron! Det var bara att lägga på ett kol och springa! När vi precis hamnade i båtkön, vad händer då? Jo...Båten åker iväg. Jahapp, där hade vi sprungit i onödan med onda fötter, och hann inte ens med båten...Gosh.

Men på söndagen var vi ute i riktigt god tid! Allt för att slippa vara med om samma missöde igen. Och den här gången hann vi med båten. Det var en ganska söt guidad tur. Hon som pratade om alla sevärdheter var guld att lyssna på. Är glad över att vi åkte båten, man fick en inblick om en del saker. Man borde göra fler sådana saker. Historia är rätt intressant när man väl är på plats.

Last night dinner
Efter att ha tryckt i oss en hel rad med godsaker under dagen, förutom att vi åt ute i Camden igen, så hade vi inte stoppat mycket i magen. Kvällen fick avslutas på restaurangen bredvid vårt Hostel. Undra varför man är så duktig på att låta bli att se sig omkring där man bor? Vi åt pizza - vad annars - och gottade oss. Vi gick sedan ett stråk nedför gatan kring hostelet. Ganska mysigt. Vi gick även in på en butik och handlade ett fyrpack Strongbow.

Sista kvällen på Hostelet

Tre övertrötta töser inne på hostelrummet var nog ingenting som uppskattades kan jag tala om. Vi satt där med varsin Strongbow på golvet. Vi hade strött ut alla våra saker över hela golvet. Allt vi shoppat, allt vi skulle ha med hem. Hur fasen skulle man komma tillbaka till Sverige? Vi satt och surrade, och skrattade nog ganska högljudt. Speciellt åt karln på andra sidan rummet som helt oväntat gav Jennifer en skrattattack. Helt plötsligt ställer han sig och byter om mitt i rummet. Han tar av sig spritt språngande naken och står där och dinglar med sin...Hello? Vad tänkte du på? Det finns andra människor i rummet? Roligt var det i alla fall! Det blev en helt enormt härlig sista kväll i Underbara London!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0