Jag måste berätta

Jag har fått upp speeden, nu är det NI som ligger efter!

Jo, jag måste berätta om några händelser jag inte skrivit om än.

Exempelvis:

Min farbror (Stig) och hans flickvän var här i veckan. De har nu beslutat sig för att flytta till Spanien. Gissa vem som kommer vilja boka flygstol dit? Jo jag!

Häromdagen när det regnade, så åkte jag och handlade. Jag hade på mig mina nya fina vita stövlar med rosa prickar. Jag kände mig som ett litet barn som gick runt och hoppade och plaskade i vattenpölarna. Jag kände mig lite lycklig.

Igår när jag varit hos töserna så ringde min bror vid 3. Han var full och ville åka hem. Det var första gången jag sett min bror full. Han var då himla söt. Han har nog heller aldrig varit så språksam. Min lillebror. Jag skjutsade hem lilla Isa efter jag skjutsat hem Eddy och Emil. Hon skulle minsann få krypa ned i en uppvärmd säng, gissa om jag är avis? Isa <3 Edvin. They are so cute! I vilket fall, påväg hem från Söråker, klockan närmar sig 4, så spelar jag hög musik - toner av Springsteen, kikar i backspegeln och ser en strålande vacker soluppgång. Jag log för mig själv och tänkte - Norrland kanske inte är så dumt ändå? Lycka var vad jag kände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0