Dagbok?

Jag tror att min nästkommande investering ska bli en fin liten dagbok.

Det låter himla töntigt eller hur?
I bet it's not.
På senare tid har jag känt att somliga får agera levande dagbok, där jag ältar om och om igen.
Jag vill inte lägga över det på någon annan - därav en dagbok.
Dessutom lär ju inte minnet bli bättre med åren - av vad jag hört? (Jag vill ju inte tro att det händer mig...)
Klart jag vill minnas mina London-resor, min utbildning till tandhygienist, min tid i Göteborg.
En del av informationen har redan gått förlorad, men en summering kan säkerligen komma att inleda min dagbok.
Min dagbok ska inte ha ett sådant där flickigt utseende som det gärna fick ha när man var yngre.
Då fick det gärna vara nallebjörnar, eller en häst eller två.
Nej, den ska se vuxen ut.
Den ska vara med och starta ett nytt kapitel i mitt liv - vill jag inbilla mig.
Saker skall noteras som jag sedan kan sätta lås och bom för - och lägga i bokhyllan.
Det ska inte heller bli någon pinsam liten kärleksbok som det gärna lätt blev när man var liten.
Talangfullt.
Moget.
Vuxet.
Det gäller bara att öva på sin handstil...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0