Camden Market

The third day - 6/6 -09.


Vår trötthet talade för mycket. Oj vad vi hade gått dagen innan. Fötterna var nu, trots allt, äntligen utvilade, och var redo för ännu en lång och trevlig dag ute i London. Efter den utsökta frukosten - jag tycker fortfarande att ni ska komma ihåg min ironi - begav vi oss till det närmsta cafét vi hittade - vilket låg dörr i dörr med vårt hostel. Där köpte vi varsin latte, Carro och jag, och blev himla fundersamma när hon frågade om vi ville ta med bageln eller äta den direkt. Vadå, vi beställde väl ingen sådan? Den ingick visst.

Latten satt som en smäck, och vi begav oss till Londons tunnelbana. Idag stod Camden Market på tapeten. Ett ställe jag hört många lovord om. Frågan var bara; skulle Jennifer och jag tycka lika bra om det som Carro?

Camden
Det kändes som att åka tillbaka i tiden. Från att ha varit i Londons finare del, till att åka till något av en slum, ett ghetto? Första anblicken var verkligen en sneddriven uppfattning - det blev bättre minsann. Men i jämförelse, så måste det ändå ha varit ett av de mer fattigare ställena, men vad vet jag? En turist med alldeles för lite förkunskaper inom området.

Mycket folk kan jag lova att det var, och en del regn. Vart var det fina vädret jag hade beställt? Fortfarande går det inte att mäta med regnet i Göteborg, så vi var rätt nöjda ändå - i vår sommarutstyrsel.

Shoppingen i Camden var rätt härlig ändå. Vi gick in i lite småbutiker, och hamnade även inne på marknaden. Jag lyckades, med Carros hjälp, pruta ned två plagg, så jag var himla nöjd. Släpade runt på en himla massa tunga påsar i slutet av dagen. Jag hittade även ett par underbara skor! De hade kostat 90 pund, men jag fick dom för 14!

Maten i Camden är ju helt underbar. När man går in på själva marknadsområdet, där de har allt från smycken till tavlor, kommer man till ett matstråk. Där står utländska människor i olika matstånd och bara ropar och skriker efter en att man ska prova deras mat! Heelt galet! God mat fanns det också, verkligen. Så vi handlade såklart varsin bytta med mat. Det såg inte mycket ut för världen, men man blev helt klart proppmätt - dessutom för bara 4 pund.

Vi vandrade vidare - med otroligt ont i fötterna, det går inte att beskriva - och hamnade till slut en stund inne på Starbucks. Vi köpte varsin Frappuccino. Himla smaskigt! Och välbehövligt. Solen sprack upp under dagen, och humöret var på topp.

The red busses
Ja, vi var ju såklart tvungna att åka buss också! Man kan ju inte åka till London och inte åka buss! Så vi tog bussen från Camden in till Oxford Circus. Där blev det ännu mera shopping.

Buckingham palace
Lite mer sightseeing. Vi tog våra snygga asses till Buckingham Palace denna kväll. Det var en pampig byggnad, som allting annat i London. Vid det här laget var vi ganska slutkörda, och fötterna mådde verkligen inte bra. Men är man i London, så är man i London. När vi tagit våra kort och vi kände oss nöjda och belåtna med titten på BP, så vandrade vi genom parken och avslutade kvällen på Wetherspoon's. Vi åt hemlagade - om man kan kalla det det - hamburgare, och drack Strongbow och Pimm's!


Som vanligt slocknade alla som stockar hemma på Hostelet. Det var inte mycket tid man tillbringade i vaket tillstånd där inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0