Bredvurpan!

Min arm!!

Jaha, nu har fredagen redan kommit. Datorn har varit avstängd tills idag. Himla skönt kan jag ändå tycka.


Mina dagar har präglats av jobb. Onsdagen tillbringades på jobbet mellan 10.15-17. Dagen började med en försovning. Pappa kom in och väckte mig fem över halv tio. PANIK! Men jag kom ju i tid i alla fall...

Gårdagen tillbringades på jobbet heela dagen. Mellan 07.45-20.15. Jag började denna dagen med att inte höra min väckare, då jag drömde att den ringde och därmed inte hörde min egen... Dagen avslutades med en springtur. Välbehövligt. Halv tio var jag hemma, och elva hade jag somnat igen.

Dagen gick väldigt snabbt till skillnad från gårdagen. Det är ganska jobbigt att ha jobbat i fyra timmar när klockan är tolv, och veta att man fortfarande har 8 timmar kvar. Idag var det bara 4 kvar, så jag var himla glad. Inatt har jag drömt. (Jag är nog lite arbetsskadad trots allt...) Jag upptäckte mitt i natten att jag höll på och famlade. Väldigt läskigt att göra saker i ett halvvaket tillstånd. Jag sträckte mig efter mina böcker, och vände bokens sträckkod bort från mig (precis som i kassan, då sträckkoden skall vara bort från mig, och riktad mot kunden, för att apparaten skall reagera...). Eftersom det aldrig pep så höll jag på så en bra stund. Ända tills jag antagligen förstod vad jag höll på med och släppte boken så den ramlade ner på golvet. Ganska läskigt ändå, eftersom jag aldrig gjort något liknande förut... Men som sagt, dagen i övrigt har varit bra. Efter jobbet blev det en runda i joggingspåret igen. Sedan bjöd mamma på hämtmat - pizza - eftersom hon går på sin efterlängtade semester idag.

En del "kändisar" har handlat av mig på det senaste.
¤ Mattias Rönnberg
¤ Farmor & Farfar
¤ Robin Andersson
¤ Hassel & Henke
¤ Örjan

Tänk vad få ändå av alla de man betjänar. Men de lyser upp ens dag.

Jajustja, åter till min rubrik. Ute i skogen idag gjorde jag världens bredvurpa. Min arm är uppskrapad och jag har lite ont i knäet. Vilken klant!

Imorgon skall jag jobba, åter igen. 9.00-21.15. FY tusan.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0