Tandkräm & Långfika

Cool mint, Sensitive, SLS, Syraförsvar, Kaffe...Blodpudding?

Sitter precis och kikar på TV4s nyheter. På ekonominyheterna tog de nyss upp att produktionen av blodpudding har ökat hur mycket som helst. Kan det tänkas vara den ekonomiska krisen som faktiskt har uppstått i vårt sargade samhälle?

Zendium var på tapeten idag efter barnpsykologi-föreläsningen. Lena Krok - vår älskade Lena - föreläste om Zendiums tandkrämer. Jag tror på dem. Faktiskt. Ska nog verkligen börja rekommendera Zendium till mina patienter, det gäller bara att jag provar dem först. Man kan ju inte rekommendera något man inte ens provat. Eller hur? I alla fall...Fördelen med att gå på företagsföreläsningar är att de oftast alltid bjuder på någonting att äta och dricka - som en dubbelsmörgås av grovt bröd med ost, tomat och rostbiff, och cider till, vilket serverades idag - och till det bästa: Man får en produktpåse! Jag är inte den som tackar nej till gratis produkter. Dessutom är det rätt dyra saker att köpa. Produktpåsen som Zendium satt ihop innehöll en tandkräm av varje av deras sortiment, varav tre stycken helstora tuber. Det är pengar. Faktiskt.

Colgate, TePe och Zendium hittills. Vad kommer härnäst? Jag hoppas på ett tuggummiföretag även om jag betvivlar att det skulle vara några som var speciellt intresserade av att föreläsa för tandvården.

Dagen avslutades med en långfika från halv 2 till halv 5 med mina goa töser Jennifer, Carro och Linn. I Haga förstås!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0