Frisk luft

Snö, frost, kyla, solsken...

Morgonen började underbart. Kröp upp ur sängen vid halv tio efter att ha legat och myst (nej inget sånt...) under det varma täcket i en halvtimme. Vaknade väldigt pigg efter att ha lagt mig vid elva igår (räkna med att jag känner mig gammal som lägger mig 23 en fredag...). Drog upp persiennerna och det låg lite snö, eller frost, på marken, innebärande att det måste vara väldigt frisk luft ute. Drog iväg på en morgonpromenad, och gissa om jag njöt. På hemvägen började solen skina. Det var vackert minsann. Bättre start på dagen kan man nog inte få. Det finns ingenting bättre än en promenad på vintern då det är lagom kyligt ute.

Ikväll vankas fest hos Shohreh. Det ska bli spännande. Satsar på en lugn kväll alkoholmässigt, men en hejdundrandes fest i övrigt. Köpte mig en låda vin igår. Det vankas nämligen fest nästa helg med. Nu till den stora frågan; Vad skall man ha på sig ikväll?





Cardal
Ett rött vin från Portugal, Ribatejano.
Vinet har en fruktig doft och smak med inslag av körsbär, hallonsylt och lakrits.
Vad kan gå fel?
Det måste bara vara gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0