Bankärenden

Kurs upp & ner, allkort, aktieobligationer och allt handlar om sattyget: Pengar!

Människan var ond när denne skapade pengasystemet. Var det inte bättre förr med byteshandel? Nog för att systemet påminner om dagens pengasystem då vi byter varor mot stora summor pengar, men var det inte bättre? En person som innehar mycket pengar anses besitta en högre status än andra. Att man inte kan köpa lycka för pengar, visst, men vem hade inte velat vara ekonomiskt oberoende? Pengar = Makt!

Ja, jag har som sagt varit till banken idag och haft möte om mina sparpengar. Dumt att spara massvis (drömma får man..) med pengar utan att få någon ränta på dem. Det är en snurrig värld det där, men hemskt intressant. Det är minsann inte lätt att veta hur man ska placera sina pengar om man inte vet vad det innebär. Jag kom i alla fall fram till att jag ska placera lite pengar i aktieobligationer och bundet sparande. Det lät som en bra plan.

Cash is king my friends!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0