After Work

God buffé, dryck, billiga priser och ett underbart umgänge...

I onsdags var den omtalade Barntandvårdstentan. Den var helt okej, och det känns som jag klarade den - åtminstone hoppas jag på det. Efter tentan blev det fika i Haga med Linn, Carro och Anna. Himla trevligt. Skönt att skvallra av sig lite. Kvällen avslutades hemma hos Carro, efter att sötnöten hade fått släpa hem sin nyinköpta symaskin (vuxenpoäng, vuxenpoäng), där vi tog en tripp till Lidl och därefter serverades jag god mat. Vi avslutade den trevliga kvällen med Greys, vad annars? Carros och min veckodrog!

Igår - torsdag - var det hockeykväll hemma hos Anna som gällde. Timrå förlorade såklart. Himla trist. Men en trevlig kväll i övrigt med Anna, Christer, Therese och Martin.

Idag var skolan väldigt trevlig (märk ironin). Vi hade mikrobiologi, vilket är otroligt tråkigt, där man sitter och labbar. Idag gällde det att odla ut olika bakteriekulturer, och så tog vi bakterieprover på kinden och tungan. Dessutom fick vi några prover som redan var framodlade, vilka vi skulle lista ut vilka sorts bakterier som det var. Ni vill inte veta hur äckligt de luktade! Inte konstigt att man får dålig andedräkt av dessa äckliga bakterier! Riktigt grava parodpatienter (patienter med avancerad tandlossning) luktar riktigt illa. Fy! Vi trodde vi skulle kräkas.

Mellan 12 och 15.30 var jag ensam. Kikade in en sväng på bokrean på Wettergrens. Hittade ingenting speciellt, och dessutom, det man hittar, är förmodligen billigare på Internet. Rean är inte som den har varit. Nog om det. Jag kilade sedan in på Göteborgs stadsbibliotek och satt och pluggade och tog det lugnt. Kikade i lite kokböcker och sådär. Himla mysigt. Varför har jag inte suttit där och pluggat innan för? Nog för att det finns störande ljud, men det finns ju inte ens hälften av alla saker man kan störas av hemma; som störande grannar, TVn som lockar, datorn osv.

Sedan var det faktiskt After Work som gällde. Jag älskar att Afterworka!! Det är billigt, åtminstone på PC - 50 kr, där en riktigt kalasig buffé ingår och en valfri dryck mellan vin, cider och öl. Kan inte bli så himla mycket bättre. Dessutom hade jag underbart sällskap - Carro, Linn, Jennifer och Chantal. Chantal är från Holland och har kommit för att vara med oss på TH under tre månader. Så det blev till att träna lite på engelskan inför England också. Hon är himla trevlig! Det är saker som After Work och fika som jag saknar med Sundsvall/Timrå. Det är långt ifrån samma sak, och jag kommer sakna livet här nere när jag flyttar, det garanterar jag.

Vi var även in på Ö&B, och Chantal fick sina efterlängtade och omtalade Semlor. Jag hoppas hon tyckte om dom :) Fick handlat lite nödvändigheter, och så lite som kanske inte är så nödvändigt men ack så gott - så som godis. På tal om godis, här har de börjat med lösgodis på Ö&B, tycker det är lite lustigt.

Någon som har missat att H&M har lanserat "Home"? Gå in på deras hemsida och kika! Sjukt snygga grejer!

Nu ska jag sova! Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0