Pepp!

Ju mer jag tänker på det, desto mer pepp blir jag på att verkligen skaffa mig en liten fisk.

I mitten på sommaren började jag fundera på att skaffa mig ett husdjur. Eftersom jag är allergisk så blir första alternativet såklart en fisk. Medan andra skaffar en tuss att gosa med, så får väl jag skaffa mig en firre.

Carro har fått i uppdrag att döpa den. Jag funderar på en svart eller guldig slöjstjärt. Binky är ett potentiellt fisknamn tycker jag. Jag smsade det till min kära Carrolutten, och hon är ju verkligen lika söt som alltid! Hon svarar: "Men du måste ju se vad den har för personlighet". Jag skrattar till för mig själv och tänker - vad kan en fisk ha för personlighet? Den vet nog inte ens att den simmar runt i en liten skål.

Eller kan min fisk faktiskt komma att ha en personlighet?

Det här fann jag nyss på Wikipedia, haha:
Slöjstjärt är en avelsform av guldfisken som har avlats fram på missbildningar.

Jag blev inte så poppis när jag framförde mitt uttalande om att den inte vet bättre - oops!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0