Vilken helg

Lugnt den bäästa helgen på väldigt länge! Tack stumpan!

Ja, det hela började igår. Halv elva mötte jag upp Carro på biblioteket med en Morgonlatte för att försöka få lite pluggning gjort. Jag hann göra klart nästan hela min powerpoint till kariesredovisningen, så det var skönt. Vilket humör vi var på, väldigt spydiga kommentarer ;) Ashärligt väder ute. 20 grader i skuggan. Och vi satt på biblo och pluggade, hallå? Vid 14 fick vi i alla fall nog, så vi gick till the Queens och drack vin i solen. Vi satt vid en solvägg och jisses vad varmt det blev. Vi hade många härliga diskussioner, jag kände verkligen att "det här är livskvalitet". Jag njöt verkligen av att bara vara. Efter 2 glas rödvin och lite för mycket sol med lite vatten, så skulle jag försöka ta mig över räcket, visste inte riktigt hur det skulle gå.

Det var tänkt att jag skulle bjuda på middag här hemma och att vi skulle dela på en flaska rött. Riktigt så blev det inte, utan vi hamnade på Linné och åt middag där istället. Kyckling med risotto, mums. Och så klart mer vin! 2 glas rött där med. Sedan spatserade vi till 4a-gott och köpte godis - lite för mycket godis. Vi spatserade sedan till vagnen, och bytte till buss i Brunnsparken och for hem till mig och drack ännu mer vin.

Vistelsen hos mig var trevlig. Godis, garderobsshow, en avklippt kjol och a brand new Ida. Vilken lovely kväll. Miguel skickade sms till Carro och undrade om vi skulle ut, och vi är ju inte dom som är dom. Så, ut bar det! Och det visade sig bli en lyckad kväll.

Det låter inte alltför skoj när man berättar om det, men fy tusan vad trevligt vi hade! Vi har nog, åtminstone jag, kommit på det att det är synd att vi inte är lesbiska, för vilket sött par vi hade varit ;) haha. En underbar vän har jag, med otroligt mycket lika värderingar och tankar. I löv it!

Vi drack nog minst 1,5 liter vin var igår, det är rekord tror jag. Vi började redan vid 15, och mitt sista glas intogs efter klockan 12. Jag har mått oförtjänt bra idag, men är dödstrött så nu ska jag borsta tänderna och lägga mig och sussa.

Natti Natti!

[På onsdag kommer brudarna!]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0