VÅR!

Ja, nu kan man lugnt säga att våren är här!

Skärtorsdagskvällen spenderades hemma med familjen. Mysigt var det!


Långfredagen lever verkligen upp till sitt namn. Gud så lång den dagen var! Fast det är bara bra när man är hemma. Jag minns inte så mycket av vad som hände. Inte för att jag var onykter eller så, utan för att det var över en vecka sedan. Jag antar att vi hade en väldigt lugn dag hemma. På kvällen satt familjen och myste framför TVn och "Så ska det låta". Efter det såg vi på "Rallybrudar". Cool film. Jag önskar att jag var ung på den tiden...


Påskafton. Farmor och farfar kom upp på påsklunch. Gott och mysigt! Farfar såg riktigt pigg ut nu måste jag säga. Senare under dagen kom familjen Åberg och hälsade på. Gunilla, Håkan, Alva och Ella. Vi åt massvis med godsaker, tårta, bullar, morotskaka. Drack kaffe och hade det trevligt. Jag blev firad i förväg. Fick pengar, vilket verkligen behövs. När alla åkt hem firade pappa och mamma mig lite i förväg de med. Av dom fick jag ett våffeljärn, ett set med hammare och sånt, ett set med sybehör, en ny mobilstrumpa och ett träningsställ jag velat ha en längre tid. Helt klockrena presenter :)

Sedan var det bara till att svira om till festkläder! Krogen väntade. Vi förade hos Nyllet inne i hamnen och hamnade sedan på Irish och Stadshuset. Det blev en lyckad kväll med sen hemkomst :)


Söndagen då. Bakisdag. Tänk att jag aldrig kan sova när jag har druckit. Somnade kring 4 och vaknade pigg och "glad" klockan 8 och kunde inte somna om. Runt 13-tiden kom mormor och mammas moster på besök. De firade mig åter igen. Päningar :) Sedan var dagen riktigt slö. Vid 18-tiden var vi bjudna till morbror Tommy på middag. Gud vilken god mat! Baconlindad laxfilé med sås och potatis och grönsaker. Smaskens! Kvällen spenderades framför TVn sedan.


I måndags var det dags att packa ihop sina saker och bege sig till Göteborg igen. Vid 16-tiden åkte tåget. Mamma och jag lämnade varande utan tårar denna gång - vi gör framsteg! Haha. (Vi är lite blödiga av oss...). Jag möttes av Martin på centralen i Göteborg.

Tisdag-fredag har spenderats i skolan. Tisdagen var helt underbar! 18 grader ute i skuggan. Resten av veckan har det varit soligt. Blommorna blommar och gräset grönskar. Träden knoppar och slå snart ut. I torsdags klippte de gräset här, medan det snöade hemma i Timrå. Vilka kontraster. Jag var även ut och plockade lite blåsippor, och lite kvistar som nu slår ut. Det blev himla fint. I onsdags fick Carro och jag vår efterlängtade fika! Tack och lov! Igår fredag så var jag, Chantal och Carro på After Work på PC efter skolan. Himla mys och god mat. Kvällen slutade inte där, utan vi begav oss till Star Cups för en Latte! Mums! Vi satt på uteserveringen i solen och pratade. Fy vad underbart! DET är livskvalitet det!

Nu strax ska jag iväg och träffa mina kompisar. Jag ska nämligen på cirkus ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0