Tårta & Golvmoppar

I tisdags hade vi minsann kalas för Linn, som numer är 21 år, lyckligt gift (nej men det hade nästan kunnat vara så ;) nykär åtminstone) och studerande.
Fixade en del i hennes present på tisdag morgon vid 10-tiden.
Hade skola - gruppdiskussion med Ingemar...
For direkt vidare till Carro ute i Kortedala och blev minsann bjuden på riktig finmiddag.
Lasagne blev det, sådant som jag inte skulle få för mig att göra här.
Fixade med tårtan medan Carro bakade bullar, och vid 18-tiden dök folket upp - som dessvärre inte blev så många som tänkt.
Emma och Rebecka anlände.
FY vad roligt att se Rebecka igen!
Alldeles för längesedan!
Hon är ju bara såå söt!
Halv sju anlände Linn, så då blev det kaffe, tårta och massvis med kakor och bullar - ojoj :)
Vid 22-tiden fick det dock vara nog, så då blev det hemfärd.
När jag klev av vid Backa Kyrkogata för att gå till mitt, så är det världens pådrag mellan nästa hållplats och min.
Av min pojkvän fick jag dagen efter veta att det hade varit en skottlossning - igen.
Polisen hade skjutit mot en man som gick runt med svärd...Eeeh?

Dagens datum har tillfört depurering och städning.
Har dammsugit, dammtorkat och vaskat som Carro skulle sagt.
Alltså skurat golvet.
Det enda jag stör mig på att det inte är någon idé att putsa fönstrena - dom håller sig nämligen bara tills det regnar.
Jag finner detta vara ett mysterium.
Någon med goda idéer som vet vad jag ska göra med mina fönster?

Har även haft ett givande samtal med Malin <3

Det var allt för den här stunden / Hon som vet hur man snackar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0