Fullt ös!

Jag befinner mig för tillfället i min lägenhet.
Har nu varit i Göteborg sedan förra söndagen.

Åkte tåget som gick 16.11 från Sundsvalls centralstation.
Var framme ganska problemfritt klockan 23.17.
Möttes av min älskling.
Det var en riktig höjdare.
Linn åkte dessutom samma tåg, men hon hamnade i fel ände av tåget i jämförelse med mig. (Hon hamnade förstås i Första klass, medan jag satt i vagn 6...)

Första skoldagen för termin 3 började med föreläsningar 8-16 i Parod II.
Ingen vila ingen ro här inte minsann.
Denna kurs läses tillsammans med Tandläkare termin 6.
Nervöst var alla TH-studenter ganska överens om.
(Läraren sög förresten...Spelar nog ingen roll om vi hade suttit och läst rakt upp och ned från en lärobok, så hade vi inte kunnat ha rätt ändå. Det börjar bra...)
Eftermiddagen avslutades med ett blodprov på Kungsportsavenyn.

Första träningen på Friskis & Svettis för den här höstterminen var i onsdags.
Jösses vad skönt det var.
Gick på ett medelpass med någon ny ledare.
Hon var helt suverän!
Sprallig och studsig - så som det skall vara.

Veckan innehöll i övrigt en hel del skola, massvis med kärlek och kära återseenden.

Fredagens eftermiddagspass i skolan avslutades med en härlig fika på Muffins ute vid Linné med Carro.
Helt supermysigt.
Vad jag älskar den här stan!
Vi satt på deras uteterass och bara mös i solen och surrade om allt och ingenting.
Den här stan är så jäkla vacker!
Kvällen avslutades med en kebabrulle från Palermo hemma hos sötnäbben min.

Lördagen var nog den mest händelserika dagen på länge faktiskt.
Den innehöll det mesta.
Började med att jag klev upp och käkade en stadig frukost vid halv 9-tiden.
Halv 10 satt jag på bussen till Körkarlens gata, där nästa buss skulle anlända.
Den gick vidare mot IKEA.
Jag tänkte beställa hem en del saker - men eftersom jag självklart inte har turen på min sida så fungerade inte detta. (Ska väl tillägga förstås att min TV gick sönder häromnatten. Jag vaknade till och minuten senare så smällde det i TVn. Det var den TV-hösten det...)
Vidare till nästa ställe.
OKQ8.
Vad gjorde jag nu där?
Jag hämtade bilen jag skulle bli ägare till för ett dygn.
Helt underbart!
Vad skulle man göra utan körkort?
Satte mig i Toyotan efter att jag surplat i mig gratis-kaffet jag fick och brummade iväg till Kölnåsgatan.
Drog i mig en kopp kaffe och sedan for jag och älsk vidare mot Rusta ute i Sisjön.
Vi avverkade Rusta, Ö&B, Jula och Elgiganten i Sisjön och begav oss senare ut till IKEA.
(På Jula blev vi även bjuden på fika för de firade deras nya katalog. Kaffe och prinsesstårta - inte illa alls! Det satt som en smäck! Dessutom var det ingen dålig bit man fick - här snålas det minsann inte!)
Hittade förövrigt allt jag var ute efter.

På IKEA fyndade jag.
Eftersom jag blev tvungen att gå runt och plocka ihop mina varor själv så var det verkligen tur att Martin var med.
Mitt huvudmål var nämligen att införskaffa i en bäddsoffa - vilken väger 30 kg.
Så vad hade jag gjort utan honom?
När allt var ihopplockat och notan betald (som förövrigt gick på närmare 2500 kr) fick vi ställa oss i kön för hemleverans.
För 400 kr skulle jag få soffan hemkörd.
Helt okej.
Väl i kön smsas det med Linn - hos henne var det tjejkväll som gällde.
Klart att jag skulle infinna mig där.
Stressade iväg till McDonald's och drog Drive-In:en, därefter iväg till lägenheten och lämnade av en del saker.
Mat, dusch, hårföning, påklädnad - och i ilfart hem till Martin.
En makeup senare och jag var iväg mot Linn.
Blev utgång efter några öl och en del surr med Emma och Linn.
Både Linn och jag blev dragna, och jag skulle ju faktiskt lämna tillbaka bilen dagen efter, så det blev en tidig hemgång.
Åkte hem till älsk som fixade makaroner och köttbullar åt mig <3
Däckade i sängen...

Lördagen inbringade bland annat en ny skrivare, dekorationer, en dammsugare, kokplattor (för nej, min lägenhet innehåller inget kök...), högtalare, bäddsoffa och mycket annat.
Summan av kardemumman landade nog runt 5000 kr.
Hade en superdag med älsklingen.
Det uppskattas också att han är så hjälpsam!

Söndagen blev det upp tidigt för att hinna lämna tillbaka bilen.
Annars ägnades söndagen åt att städa, städa, städa.
Jag upptäckte även en dold talang hos min pojkvän.
Han är bäst på att inreda <3
Min bordsdekoration är superfin!
Tack älsk!

Igår anlände min soffa.
Jag behövde inte ens hjälpa till att bära den.
Helt suveränt.
Har man mycket saker som skall hem som är tunga så är deras transportservice för 400 kr ingenting att bråka om.
Det enda man får roa sig med är att försöka få ihop IKEAs saker med deras otroligt invecklade beskrivningar.
Men det gick.

Jag trivs förövrigt asbra i min lägenhet - i alla fall nu när det faktiskt ser ut som ett hem!
Det enda som fattas nu är nog lite skarvsladdar och kanske ett skrivbord?
Tavlor får inte förglömmas!
Så, nu är det bara att ringa på porttelefonen och säga att ni vill hälsa på!

Imorgon ska jag rädda liv!
HLR står på schemat.
Sedan ska jag veckohandla.
(Förövrigt så suger det att bara ha ett frysfack...)

Det jag skrev om nervositeten från min klass sida angående att vi ska läsa den här praktiska parodkursen med tandläkare, som går termin 6, gick snabbt som ögat över.
Det var egentligen vi tandhygienister som hade lite försprång.
Dock har det resulterat i väldigt mycket repetitioner.
Jag gillar att läsa tillsammans med tdl-arna.
Det dom inte kan, det kan vi.
Det vi inte kan, det kan dom.
Man lär sig väldigt mycket av att utbyta kunskaper med andra som inte går på samma linje.
Fast nog önskar jag att jag var i någon av deras kläder ändå...

Kommentarer
Postat av: C.72

Herrejäääävlar vilken uppdatering!



Har du vart i Göteborg en hel vecka utan att säga nåt? Schämmes!



Visst känns det bra att smälla i sej kebabrullar, prinsesstårtor och McDonken när man går på spinning? ;)



"Bara att ringa på porttelefonen om man vill hälsa på"? Fine, men var bor du då?



Kramar

2008-09-03 @ 01:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0